کد خبر: 137125
A

درباره یک رژیم غذایی برای پیشگیری از عود مجدد سنگ کلیه بیشتر بدانید

افرادی که سابقه سنگ کلیه داشته اند، هرگز نمی‌خواهند بار دیگر درد ناشی از آن را تجربه کنند. اکنون، متخصصان در یک مطالعه جدید به رژیم غذایی اشاره کرده اند که می تواند به محافظت در برابر این عارضه دردناک کمک کند.

درباره یک رژیم غذایی برای پیشگیری از عود مجدد سنگ کلیه بیشتر بدانید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ افرادی که سابقه سنگ کلیه داشته اند، هرگز نمی‌خواهند بار دیگر درد ناشی از آن را تجربه کنند. اکنون، متخصصان در یک مطالعه جدید به رژیم غذایی اشاره کرده اند که می تواند به محافظت در برابر این عارضه دردناک کمک کند.

سنگ بنای این رژیم غذایی شامل مصرف مقدار قابل توجهی مواد غذایی حاوی پتاسیم و همچنین مصرف چند وعده لبنیات کم چرب در روز برای دریافت کلسیم مورد نیاز بدن است.

در این رژیم غذایی میوه ها و سبزیجات دارای پتاسیم بالا که می توانند کمک کننده باشند شامل موز، پرتقال، گریپ فروت، زردآلو، قارچ، نخود فرنگی، خیار و کدو سبز است.

در این بررسی متخصصان سایت تخصصی مایوکلینیک از داده‌های مربوط به پرسشنامه بیماران مبتلا به سنگ کلیه بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ استفاده کردند. این تیم تحقیقاتی رژیم غذایی ۴۱۱ نفری را که پیش از این برای اولین بار دچار سنگ کلیه شده بودند و یک گروه کنترل شامل ۳۸۴ نفر را مقایسه کردند.

متخصصان با بیان اینکه طی مدت حدودا چهار سال، ۷۳ بیمار حاضر در این مطالعه مجدد دچار عارضه سنگ کلیه شدند، اظهار داشتند: سطح پایین کلسیم و پتاسیم عود مجدد این عارضه را پیش بینی می کند.

به گزارش هلث دی نیوز، متخصصان مایو کلینیک خاطرنشان کردند: در حالیکه ممکن است بیماران تمایلی به تنظیم رژیم غذایی خود قبل از بروز اولین مورد سنگ کلیه نداشته باشند، اما به احتمال زیاد برای جلوگیری از عود آن باید رعایت رژیم غذایی را در دستور کار خود قرار دهند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر