کد خبر: 137202
A

بیانیه انجمن روزنامه نگارن زن ایران به مناسبت روز خبرنگار+متن بیانیه

انجمن روزنامه نگارن زن ایران (رزا) به مناسبت روز خبرنگار ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ بیانیه ای صادر کرد.

بیانیه انجمن روزنامه نگارن زن ایران به مناسبت روز خبرنگار+متن بیانیه

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ انجمن روزنامه نگارن زن ایران (رزا)  به مناسبت روز خبرنگار  ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ بیانیه ای صادر کرد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ متن بیانیه در ذیل آمده است:

به نام خدا

۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار برهمه اهالی رسانه گرامی  باد.خبرنگاران و روزنامه نگاران نمایه تصویر جوامع هستند، انان با بهره گیری ازظرفیت های دانشی و مهارتهای فنی و دغدغه همیشگی نسبت به مسائل مختلف جامعه با در دست دادشتن قلم تصویری متفاوت از جامعه و مردم  را به نمایش می گذارند! 

توجه جامعه به تلاش انها و ضرورت حضور موثر انها در قالب مطبوعات ، رسانه های مجازی ، رسانه های تصویری و صوتی الزامی تاریخی است که از زمان تولد صنعت چاپ در جهان با آن همراه شد!

خبرنگاران در ایران نیز جدا از دیگر هم پیشه گان خود نیستند آنان نیز با دغدغه جامعه و مردم به عمق اجتماعات ورود پیدا میکنند تا نورا فکنی باشند برای تصویر حقایق و گشودن راهی برای حل معضلات و مشکلات اجتماعی!

خبرنگاران جدا از این اقدام مهم در صدد نشاط بخشی و هویت بخشی و امید در جوامع هستند انان با سلاح قلم به جنگ ناامیدی ها و مشکلات میروند اما ثابت قدم و کوشا گام برمی دارند!

با این رسالت امروز خبرنگاران دغدغه های زیادی را در کشور در پیش رو دارند انان با نامنی شغلی ، محدودیت های بیمه ، تبعیض شغلی و حتی جنسیتی در محیط ها ی کاری روبه رو هستند !با رشد  فضای مجازی و کمرنگ شدن رسانه های جریان اصلی مشکلات بیشتری برای این دیده بان ها ی اجتماعی حادث شده که برجسته ترین انها بعد از تعطیلی بسیاری از رسانه ها به دلایل مختلف از جمله کرونا و مشکلات اقتصادی ، عدم همطرازی شغل و درامد است!

بی توجهی به این امر موجب شده که انتظارت برای ارتقا شغلی زنان خبرنگار، افزایش درآمد، حرفه مند شدن خبرنگاران به حاشیه برده شود و دغدغه های انان به کنار گذاشته شود!

انجمن روزنامه نگارن زن ایران با گرامی داشت این روز و زنده نگه داشتن یاد شهید گرانقدر محمود صارمی که به دست طالبان به شهادت رسید و ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسن علیه السلام 

موارد زیر را درخواست میکند :

 - رفع ناامنی شغلی خبرنگاران به ویژه زنان خبرنگار 

 - ایجاد ظرفیت های لازم برای ارتقا شغلی زنان خبرنگار در رسانه های 

 - تقویت نهادهای صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران درسطح ملی 

 - متناسب سازی دستمزد خبرنگاران با شرایط اقتصادی 

 - برخورداری خبرنگاران و روزنامه نگاران از حق بیمه کامل 

 - رسیدگی جدی  به پرونده ،دو خبرنگار محیط زیستی که درمسیر دریاچه ارومیه بر اثر بی مبالاتی مسوولین جان خود را ازدست دادند! 

 - ایجاد ظرفیت های افزایش مهارتهای شغلی و فنی برای انها از سوی وزارت ارشاد 

 - بهره گیری از ظرفیت نهادهای صنفی در آموزش های دانشگاهی و دوره های کوتاه مدت برای تربیت نسل تازه خبرنگارن با اتکا به ظرفیت های جدید رسانه های نوین 

 - ایجاد تسهیلات لازم برای رسانه ها باقیمانده مکتوب  در جهت حمایت از ظرفیت نیروهای متخصص حوزه خبر 

-حفظ جایگاه خبر و خبرنگار و ایجاد امنیت لازم برای فعالیت اجتماعی و خبری انها 

- رعایت استقلال عمل خبرنگاران و ایجاد امنیت خاطر ایشان در خصوص امر خطیر اطلاع رسانی دقیق ،صحیح و سریع اخبار و انتشار آزادانه و بدون سانسور در رسانه های کشور

- توزیع منابع و سوبسیدهای دولتی به رسانهای پر مخاطب فارغ از دیدگاه سیاسی و طیف بندی های موجود

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر