کد خبر: 137225
A

سیل به ۵۶۹ مدرسه خسارت زد

میثم حاجی‌پور مدیرکل روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در تشریح آخرین وضعیت مدارس مناطق سیل‌زده، برآورد مجموعه اعتبارات مورد نیاز برای بازسازی این مدارس را ۱۸۲ میلیارد تومان اعلام کرد.

سیل به ۵۶۹ مدرسه خسارت زد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ میثم حاجی‌پورمدیرکل روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشوردر این‌باره اظهار کرد: پس از بارش‌های شدید باران در روزهای گذشته و جاری شدن سیل و سیلاب در بسیاری از مناطق کشور، وقوع این سیل خساراتی را هم به فضاهای آموزشی وارد کرد.

وی افزود: پس از فروکش شدن باران‌های سیل‌آسا و حضور میدانی مهندسان ادارات کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان‌ها و بازدید از مدارسی که در مناطق مورد اشاره حضور داشتند، گزارش نهایی خسارات وارده به فضاهای آموزشی احصاء شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه براساس گزارشات دریافتی، پس از وقوع سیل مشخص شد ۵۶۹ مدرسه براثر سیلاب اخیر دچار خساراتی شده‌اند گفت: سیل اخیر به فضاهای آموزشی ۱۱ استان کشور خساراتی از قبیل "تخریب دیوار محوطه"، "ورود گل و لای سیلاب به محوطه"، "ریزش نازک‌کاری سقف"، "خرابی پوشش بام" و "آسیب به برخی تجهیزات کلاسی" وارد کرده است.

حاجی‌پور تاکید کرد: نکته حائز اهمیت اینکه هیچ مدرسه‌ای تخریب و یا آوار نشده و خسارات وارده عمدتا ناشی از شدت فراوان بارش باران و ورود سیلاب به محوطه مدارس گزارش شده است.

وی برآورد مجموعه اعتبارات مورد نیاز برای بازسازی این مدارس را ۱۸۲ میلیارد تومان اعلام و عنوان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده با مدیریت بحران، دستگاه‌های متولی و ... بازسازی فضاهای آموزشی مذکور با سرعت آغاز می‌شود و در تلاش هستیم تا مهر ۱۴۰۱ مشکلی برای حضور دانش‌آموزان در این مناطق نداشته باشیم.

مدیرکل روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اضافه کرد: با تخصیص اعتبارات مورد نیاز و ابلاغ آن به استان‌هایی که درگیر سیلاب اخیر شدند، بازسازی و بهسازی این فضاهای آموزشی آغاز خواهد شد.

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر