کد خبر: 137330
A
در حاشیه جلسه کمیته حمل و نقل ستاد اربعین؛

وزیر راه قیمت بلیت پرواز اربعین را اعلام کرد/ فروش بلیت دلاری هواپیما ممنوع است

رستم قاسمی وزیر راه با اشاره به تمهیدات دولت برای سفر زائران اربعین حسینی گفت: قیمت بلیت هواپیما برای سفر به عراق در ایام اربعین همان ۶ میلیون تومان است.

وزیر راه قیمت بلیت پرواز اربعین را اعلام کرد/ فروش بلیت دلاری هواپیما ممنوع است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه کمیته حمل و نقل ستاد اربعین اظهار داشت: براساس جلسات اربعین قرار است حدود ۵ میلیون نفر جابه‌جایی مسافر در این ایام انجام شود ‌و سهم همه ناوگان‌ها مشخص شده است.

وی بیان کرد: سهم راه‌آهن در جابه‌جایی زوار اربعین حدود ۳۰۰ هزار نفر و سهم حمل و نقل هوایی ۶۰ هزار نفر است و مابقی زائران از طریق حمل و نقل جاده‌ای جابه‌جا می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به اینکه شهریورماه اوج سفر‌های داخلی است از مردم تقاضا می‌شود در این ایام از وسایل حمل و نقل شخصی خود نیز استفاده کنند.‌

قاسمی که با‌ خبرگزاری صدا و سیما مصاحبه می‌کرد، گفت: در سفر حج امسال فقط با‌ ایران ایر ۴۰ هزار نفر مسافر جابه‌جا کردیم در حال حاضر ۵ شرکت هواپیمایی باید همین تعداد مسافر را جابه‌جا کنند.

وی درباره قیمت بلیت پروازهای اربعین بیان کرد: قیمت بلیت هواپیما همان ۶ میلیون تومان و قیمت بلیت قطار هم فعلا ۲۵۰ هزار تومان است اما قیمت نهایی اتوبوس و قطار را از طریق رسانه ملی به مردم اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: فروش دلاری بلیت هواپیما فعلا ممنوع است اما ممکن است بعدا تغییراتی ایجاد شود ضمن اینکه با شرکت‌های هواپیمایی خاطی در این زمینه برخورد شده و مجوزهایی هم لغو کردیم و به سازمان تعزیرات نیز معرفی شده اند.

قاسمی گفت: امسال قیمت‌های بلیت هواپیما تغییر نداشت، سال گذشته وضعیت نامساعدی در سفر اربعین وجود داشت برخی‌‌ بدون بلیت یا با قیمت‌های گزاف ازطریق دلال‌ها یا چارتر کننده اقدام به تهیه بلیت کرده بودند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: امسال با تمام فشارهایی که وجود داشت قیمت‌های بلیت هواپیما را تغییر ندادیم.

وی اظهار کرد: سال گذشته وضعیت نامساعدی در سفر اربعین وجود داشت و برخی‌ها‌ با قیمت‌های گزاف از طریق دلال ها یا چارتر کننده اقدام به تهیه بلیت کرده بودند اما امسال این وضعیت ایجاد نخواهد شد‌.

قاسمی افزود: برای جلوگیری از نابسامانی‌ها بخشنامه‌ای صادر می‌کنیم و اگر لازم باشد خودم کارهایم را رها می‌کنم و در فرودگاه حضور می یابم و اجازه افزایش قیمت بلیت را نمی‌دهم‌.

منبع: خبرآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر