کد خبر: 137360
A

مزایای ارتودنسی دیمون نسبت به بقیه روش های ارتودنسی

ارتودنسی دیمون از یک سیستم «خود بستن» استفاده می‌کند که یک مکانیسم کشویی است که حرکت دندان‌ها را تدریجی‌تر و طبیعی‌تر می‌کند. هیچ رنگ قابل تعویضی مانند بریس‌های معمولی وجود ندارد زیرا هیچ گونه کشی برای متخصص ارتودنسی وجود ندارد که بتواند آن را تغییر دهد.

مزایای ارتودنسی دیمون نسبت به بقیه روش های ارتودنسی

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ ارتودنسی دیمون و بریس‌های سنتی مانند ارتودنسی نامرئی هر دو هدف یکسانی دارند. که آن صاف کردن دندان ها با استفاده از ارتودنسی است. اما ارتودنسی دیمون در مقابل بریس‌های سنتی چه فرقی با هم دارند؟ چرا ارتودنسی دیمون بهتر است؟

تفاوت ارتودنسی دیمون با بقیه روش‌های ارتودنسی

تفاوت اصلی این دو در نحوه صاف کردن دندان‌ها است. در حالی که بریس‌های سنتی از کش برای نگه داشتن سیم در جای خود استفاده می‌کنند، این باعث ایجاد اصطکاک و ناراحتی می‌شود.

احتمالاً بریس‌های رنگارنگ را روی افراد دیده‌اید. این کش‌های رنگی سیم‌ها و براکت‌ها را در کنار هم نگه می‌دارند. این همان چیزی است که بریس‌های معمولی مانند ارتودنسی متحرک از آن استفاده می‌کنند.

photo_2022-08-10_14-02-00

ارتودنسی دیمون از یک سیستم خود بستن استفاده می‌کند که یک مکانیسم کشویی است که حرکت دندان‌ها را تدریجی‌تر و طبیعی‌تر می‌کند. هیچ رنگ قابل تعویضی مانند بریس‌های معمولی وجود ندارد زیرا هیچ گونه کشی برای متخصص ارتودنسی وجود ندارد که بتواند آن را تغییر دهد. ارتودنسی دیمون فواید زیادی دارد:

  • درد کمتر نسبت به دیگر بریس ها مانند ارتودنسی متحرک دارند.
  • راحتی بیشتر نسبت به بقیه روش‌ها و ارتودنسی نامرئی دارد.
  • درمان سریعتر از روش‌های ارتودنسی دیگر است.
  • تمیز کردن ارتودنسی دیمون آسان‌تر است و بدون کش بهداشت بهتری دارد.
  • هزینه ارتودنسی آن تفاوت چندانی با دیگر روش‌ها ندارد.

ارتودنسی‌ سنتی چیست؟

با بریس‌های سنتی، کش‌هایی که سیم‌ها و براکت‌ها را در کنار هم نگه می‌دارند، بسیار محکم هستند. این منجر به اعمال نیروی سنگین‌تری بر روی دندان‌ها می‌شود که باعث اصطکاک بیشتر می‌شود و ممکن است درمان را کندتر کند و باعث درد بیشتر شود.

در مورد زیبایی و بهداشت کش ها بسیار قابل توجه هستند. ناگفته نماند که به راحتی کثیف می‌شوند. این به این دلیل است که مواد مورد استفاده باکتری‌ها را به راحتی جذب می‌کند.

آنها همچنین فضاهای کوچکی بین گره‌ها و براکت‌ها ایجاد می‌کنند و به دام افتادن غذا و باکتری‌ها آسان می‌شوند. متأسفانه، بهداشت دندان با بریس‌های سنتی به دلیل اینها کمی دشوارتر است.

ارتودنسی دیمون چیست؟

ارتودنسی دیمون روشی نوآورانه برای صاف کردن دندان ها با استفاده از ارتودنسی هستند. دو نوع گزینه موجود عبارتند از ارتودنسی نامرئی و شفاف دیمون و ارتودنسی فلزی دیمون.

گزینه شفاف دیمون کمتر قابل توجه است و به نوجوانان و بزرگسالان اجازه می‌دهد در طول درمان با لبخند خود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند. بسیاری از مردم به دلیل خجالت یا نگرانی در مورد ظاهر خود با بریس، استفاده از بریس را به تعویق می‌اندازند.

photo_2022-08-10_14-01-49

در حالی که ارتودنسی نامرئی در این شرایط عالی به نظر می‌رسند، اما همیشه بهترین گزینه برای اصلاح دندان‌های نامرتب نیستند. بریس‌های فلزی و ارتودنسی متحرک قابلیت‌های بیشتری نسبت به ترازهای شفاف دارند و دیمون بهترین‌های هر دو را با یک سیستم فلزی قوی و طراحی زیبایی مینیمال ارائه می‌دهد.

اگر در مورد ظاهر خود با ارتودنسی نگران هستید، فقط به یاد داشته باشید که این یک سرمایه‌گذاری برای ظاهر بلند مدت و سلامت دندان شما است. و هر چه زودتر درمان ارتودنسی را شروع کنید، زودتر از لبخند زیبا و صاف خود لذت خواهید برد.

سیستم خود بستن چگونه کار می‌کند؟

براکت های خود بستن از یک جزء داخلی برای نگه داشتن سیم بدون نیاز به اتصالات الاستیک مانند بریس‌های معمولی استفاده می‌کنند.

مکانیسم لغزشی در ارتودنسی دیمون دندان ها را به طور طبیعی‌تر حرکت می‌دهد و بیماران احساس ناراحتی کمتری را می‌دهند. توجه به این نکته مهم است که هر نوع درمان ارتودنسی مانند ارتودنسی نامرئی در ابتدا باعث ایجاد فشار خفیف می‌شود، اما بریس دیمون نباید باعث ایجاد درد یا ناراحتی شود.

تنظیمات بریس‌ها چگونه انجام می‌شود؟

بیماران برای تنظیم مکرر سفت کردن با بریس‌های سنتی مراجعه می‌کنند، اما بریس دیمون از سیستم حافظه‌ای استفاده می‌کند که به آرامی دندان‌ها را با فشار حرکت می‌دهد. این حرکت برخلاف حرکت با تنظیمات دستی بسیار ملایم‌تر است.

photo_2022-08-10_14-02-05

مراجعه در مطب با ارتودنسی دیمون کمتر از بریس‌های سنتی یا ارتودنسی نامرئی است. شاید بتوانیم آنها را تکامل بریس‌ها بنامیم زیرا استفاده از سیستم دیمون مزایای زیادی دارد.

حرکت تدریجی و طبیعی‌تر دندان‌ها با سیستم دیمون در مقابل بریس‌های سنتی مانند ارتودنسی متحرک به متخصص ارتودنسی این امکان را می‌دهد تا قوس کامل‌تر و گسترده‌تری ایجاد کنند. اغلب این کار بدون نیاز به درآوردن دندان یا استفاده از اکسپاندر مانند بریس‌های معمولی انجام می‌شود.

آیا بریس های دیمون ارزان تر از ارتودنسی نامرئی هستند؟ ما می‌توانیم از بریس‌های دیمون برای درمان حتی شدیدترین بیماری‌های ارتودنسی استفاده کنیم، همچنین بریس‌های دیمون نسبت به سایر روش‌های درمانی مقرون به صرفه‌تر هستند.

از آنجایی که بریس های دیمون به صورت خود بستن هستند، دندان‌ها با حرکت سازگارتر هستند. آنها روی دندان‌ها و بافت‌های حساس دهان بسیار ملایم تر هستند و امکان درمان سریع تر و راحت تر را فراهم می‌کنند.

به علاوه، طراحی مینیمال و بدون الاستیک بریس‌های دیمون پلاک کمتری را جذب می‌کند و مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را آسان تر می‌کند.

به طور متوسط، درمان حدود 20 ماه طول می کشد که کوتاه تر از بریس‌های سنتی مانند ارتودنسی متحرک است. اما مدت زمانی که درمان ارتودنسی واقعی شما طول می کشد بستگی به مورد خاص شما و سیستم مورد استفاده شما دارد.

photo_2022-08-10_14-01-35

مزایای ارتودنسی دیمون

سیستم خود بستن به سیم‌ها اجازه می‌دهد تا آزادانه تر و هماهنگ با بدنه طبیعی حرکت کنند. هنگامی که درمان با بدن هماهنگ باشد، دندان‌ها راحت‌تر حرکت می‌کنند، بنابراین بیماران نسبت به بریس‌های سنتی درد کمتری را گزارش می‌کنند.

این حرکت طبیعی‌تر، آسیب کمتری برای دندان ها دارد و از آسیب به دندان‌ها و ریشه‌ها جلوگیری می‌کند. هر حرکت تند یا سریع دندان‌ها می‌تواند باعث آسیب غیر قابل برگشت دندان شود.

خوشبختانه دیمون دندان ها را به آرامی حرکت می‌دهد. اگر شما یا فرزندتان به دنبال یکی از بهترین راه‌ها برای صاف کردن دندان‌هایتان هستید، ارتودنسی دیمون در مراقبت ارتودنسی ممکن است برای شما مناسب باشد. سیستم پیشرفته صاف کردن دندان معمولا سریعتر و راحت‌تر از بریس های فلزی معمولی است و می تواند لبخندی زیبا و پرتر ایجاد کند.

سخن پایانی

دکتر دکتر داودیان ، متخصص ارتودنسی معتقد است که هر کسی سزاوار لبخند شگفت انگیزی است که همیشه آرزویش را داشته است. ما با ارتودنسی دیمون و اینویزیلاین در میهن ارتو، به تحقق رویای آنها کمک می‎‌کنیم.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر