کد خبر: 137413
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۱ مرداد ۱۳۵۸؛

ضرر ۲۳ میلیارد تومانی ایران از تعطیلی نیروگاه بوشهر

نتایج آخرین تحقیقات مراجع بین المللی؛ امام موسی صدر در زندان قذافی است. این خبر مهم تیتر اول چاپ دوم روزنامه اطلاعات ۴۳ سال قبل امروز ۲۱ مرداد سال ۱۳۵۸ است که در ۱۲ صفحه و به قیمت ۱۵ ریال منتشر شده بود. چاپ متن کامل قانون مطبوعات در این شماره روزنامه به همراه خبرهایی چون، آماده شدن طرح استقلال دانشگاهها، دادخواهی کارکنان آیندگان از آیت الله طالقانی، سپاس یاسر عرفات از امام خمینی بمناسبت روز قدس و نقل قولی از آیت الله شریعتمداری بدین مضمون که دولت حق قانونگذاری ندارد و برنامه امتحانات نهایی و تجدیدی، دبستان، دبیرستان و هنرستان در این صفحه به چشم می آیند.

ضرر ۲۳ میلیارد تومانی ایران از تعطیلی نیروگاه بوشهر

به گزارش دیدبان ایران؛ نتایج آخرین تحقیقات مراجع بین المللی؛ امام موسی صدر در زندان قذافی است. این خبر مهم تیتر اول چاپ دوم روزنامه اطلاعات ۴۳ سال قبل امروز یکشنبه ۲۱ مرداد سال ۱۳۵۸ است که در ۱۲ صفحه و به قیمت ۱۵ ریال منتشر شده بود. چاپ متن کامل قانون مطبوعات در این شماره روزنامه به همراه خبرهایی چون، آماده شدن طرح استقلال دانشگاهها، دادخواهی کارکنان آیندگان از آیت الله طالقانی، سپاس یاسر عرفات از امام خمینی بمناسبت روز قدس و نقل قولی از آیت الله شریعتمداری بدین مضمون که دولت حق قانونگذاری ندارد و برنامه امتحانات نهایی و تجدیدی، دبستان، دبیرستان و هنرستان در این صفحه به چشم می آیند. روزنامه را ورق زده به صفحه دهم رفته به خبری با عنوان پیمانکار آلمانی نیروگاه بوشهر علیه ایران تبلیغ می کند برمی خوریم که متن کامل این خبر را برایتان انتخاب کرده ایم؛

کنسرسیوم کرافت ورک یونیون پیمانکار آلمانی نیروگاه اتمی بوشهر در پی لغو یکطرفه قرارداد خود با ایران برای تحمیل طرح استعماری خود به تبلیغات وسیعی در مطبوعات خارجی بویژه مطبوعات آلمان پرداخته است و سعی در منحرف کردن افکار عمومی جهانیان علیه ایران دارد.

-6028169037718075814_121

مهندس فریدون سحابی سرپرست سازمان انرژی اتمی ایران در گفت و گویی با اطلاعات ضمن اعلام این مطلب گفت؛ 

با تعطیلی نیروگاه اتمی بوشهر از سوی پیمانکار، حدود ۲۳ میلیارد تومان خسارت به ایران وارد شده است. دولت ایران برای جبران این خسارت مصرا خواستار اقدام لازم از سوی مقامات کشور آلمان است.

 مهندس سحابی افزود؛ جالب اینکه پیمانکار آلمانی هنوز چشم امید به بهره برداری هر چه بیشتر مالی از پروژه های ناتمام بوشهر دارد. آنها اخیرا پیشنهاد کردند بمنظور حفاظت از تاسیسات نیروگاه یک قرارداد ۱۶۴ میلیون مارکی امضاء شود که این بسیار غیرمنصفانه بود و ما آنرا نپذیرفتیم. پیمانکار آلمانی مجددا پیشنهاد کرد ۱۲۰۰ متخصص و تکنسین مامور این کار بشوند مشروط بر این که حقوق ماهیانه هر یک از تکنسین ها حداقل ۱۳۰ هزار تومان باشد. با توجه به این که رقم پیشنهادی ده برابر حقوق یک تکنیسین آلمانی در سایر نقاط دنیا بود و از طرفی نیروگاه تا این حد به نیروی انسانی نیاز ندارد از قبول این پیشنهاد نیز خودداری کردیم. به این ترتیب سعی می کنیم برای حفاظت و نگهداری از تاسیسات نیروگاه حتی المقدور از نیروی انسانی ایرانی استفاده بکنیم و اگر مهارت و تکنولوژی داخلی جوابگو نبود به دیگر کشورهایی که با شرایط مناسب تری حاضر به همکاری هستند متوسل شویم.

IMG_20220812_090935_571

سرپرست سازمان انرژی اتمی ایران افزود؛ اصولا کشورهایی نیز که خود دارای تکنولوژی اتمی هستند برای شروع کار از نیروگاههای کوچک استفاده می کنند، در حالی که نیروگاه اتمی بوشهر با ۲۴۰۰ مگاوات به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاههای دنیا، مستلزم وابستگی صنعتی، تکنولوژی سیاسی و فنی ایران به خارج در دراز مدت است.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر