کد خبر: 137441
A

حکم امام خمینی برای اعدام سلمان رشدی چه بود؟/ متن حکم +فیلم

سلمان رشدی در پی انتشار کتاب "آیه‌های شیطانی" از سوی امام، مرتد شناخته شد و حکم اعدامش در سال ۱۹۸۹ صادر شد. متن اطلاعیه امام خمینی در خصوص حکم ارتداد و اعدام سلمان رشدی، میزان جوایز تعیین شده و سهم هر نهاد از این جوایز را در گزارش دیدبان تاریخ بخوانید

 حکم امام خمینی برای اعدام سلمان رشدی چه بود؟/ متن حکم +فیلم

به گزارش دیدبان تاریخ؛ سلمان رشدی در پی انتشار کتاب "آیه‌های شیطانی" از سوی امام، مرتد شناخته شد و حکم اعدامش در سال ۱۹۸۹ صادر شد.

سلمان رشدی از زمان صدور حکم اعدامش، تحت الحفظ به زندگی خود ادامه می داد. پیش‌تر بنیاد ۱۵ خرداد حدود ۲ میلیون ۷۰۰ هزار جایزه برای اجرای حکم اعدام رشدی تعیین کرده بود. این مبلغ در سال ۲۰۱۲ به ۳ میلیون ۳۰۰ هزار دلار رسید. و در در سال  ۱۳۹۴ این جایزه به حدود ۴ میلیون دلار رسیده است. سهم خبرگزاری فارس نیز ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.

متن اطلاعیه امام خمینی در خصوص حکم ارتداد و اعدام سلمان رشدی را در گزارش دیدبان تاریخ می خوانیم؛ 

بسمه تعالی‌

إنا لله و إنا إلیه راجعون‌

به اطلاع مسلمانان غیور سراسر جهان می‌ رسانم مؤلف کتاب «آیات شیطانی» که علیه اسلام و پیامبر و قرآن، تنظیم و چاپ و منتشر شده است، همچنین ناشرین مطلع از محتوای آن، محکوم به اعدام می ‌باشند.

از مسلمانان غیور می‌ خواهم تا در هر نقطه که آنان را یافتند، سریعاً آنها را اعدام نمایند تا دیگر کسی جرأت نکند به مقدسات مسلمین توهین نماید و هر کس در این راه کشته شود، شهید است ان شاء الله.

ضمناً اگر کسی دسترسی به مؤلف کتاب دارد ولی خود قدرت اعدام او را ندارد، او را به مردم معرفی نماید تا به جزای اعمالش برسد. و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

 

 

volumeVideo: 1.50M | durationVideo: 00:00:18
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر