کد خبر: 137491
A

ارتش سوریه در برابر ترکیه؛ جنگ تازه‌ای در راه است؟

نیروهای ارتش سوریه جهت مقابله با حملات ترکیه آماده شدند. منابع مطلع کُرد سوری از استقرار خطوط مقدم جبهه سوری در استان «رقه» خبر دادند.

ارتش سوریه در برابر ترکیه؛ جنگ تازه‌ای در راه است؟

به گزارش سایت دیده‌بان خبر؛ روزنامه الوطن سوریه اعلام کرد که روسیه سطح هماهنگی میان ارتش سوریه و نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) را افزایش داده است.

طبق گزارش ایسنا، این همکاری با هدف فراهم کردن امکان استقرار نیروهای ارتش سوریه در منطقه "الطبقه" و حومه شمالی استان رقه صورت می‌گیرد.

منابع نزدیک به قسد در این باره به الوطن گفتند: افسران روس اخیرا نشستی را میان افسران ارتش سوریه و رهبران نظامی قسد در شهر الطبقه ترتیب دادند و در این نشست موضوع استقرار کاروان‌های جدید ارتش سوریه در حومه شمالی رقه و اطراف الطبقه بررسی شد.

طبق گفته این منابع، نشست دیگری نیز روز گذشته میان افسران روس و نمایندگان قسد برگزار شد تا مواضع محل استقرار نیروهای ارتش سوریه مشخص شود تا با عقب‌نشینی کردها از این مواضع نیروهای ارتش در آن مستقر شوند.

این منابع همچنین گفتند که کاروانی از ارتش سوریه یکشنبه گذشته از استان حلب حرکت کرده و در فرودگاه نظامی الطبقه مستقر شد.

طبق گفته منابع الوطن، این سومین کاروان نیروهای ارتش سوریه است که طی دو ماه گذشته در منطقه مذکور مستقر شده است.

استقرار نیروهای ارتش سوریه در جبهه رویارویی با نیروهای ترکیه همزمان با عقب نشینی نیروهای سوریه دموکراتیک از این مواضع صورت گرفته است.

ترکیه چند ماهی است که به انجام عملیات نظامی در مناطق شمالی سوریه به منظور ایجاد آنچه "منطقه امن" می‌خواند، تهدید می‌کند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر