کد خبر: 137522
A

انتقاد نماینده انقلابی از دولت؛ تکلیف وام‌های روستایی را مشخص کنید

نماینده مردم کاشمر از عملکرد دولت در پرداخت وام‌های روستایی انتقاد کرد و گفت: تکلیف وام‌های روستایی 200 میلیونی از بهمن 1400 هنوز مشخص نیست.

انتقاد نماینده انقلابی از دولت؛ تکلیف وام‌های روستایی را مشخص کنید

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ جواد نیک بین در نشست علنی امروز (یکشنبه 23 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری ناظر بر قانون اساسی گفت: ما در مجلس شورای اسلامی براساس بودجه منابع و مصارف را پیش بینی می کنیم و دولت موظف به اجرا است، اما متاسفانه به درستی اجرا نمی شود و با وجود تاکیدات رئیس جمهور محترم و جهادی در مورد اینکه وام های 200 میلیونی روستایی پرداخت شود، این کار صورت نگرفته است.

نماینده مرم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس افزود: سازمان برنامه و بوجه به جهت اینکه هنوز ضمانت نامه مابه التفاوت نرخ سود را ارائه نکرده، مردم روستا را دچار مشکل کرده و مسکن آنها باقی مانده و با وجود اینکه بارها و بارها رئیس جمهور گفته است که از ماه بعد این کار انجام می شود، مردم روستا از بهمن ماه 1400 تا الان منتظر اجرای این مصوبه قانونی مجلس هستند.

به گزارش خانه ملت نیک بین در صحبت های خود با اشاره به درخواست بانک ها از مردم روستا درباره ضمانت نامه بانکی گفت: بسیاری از روستاییان به علت ناتوانی در ارائه ضمانت نامه بانکی سقف، توان دریافت وام ازدواج و اشتغال را ندارند و بانک ها شرایطی برای ضمانت و ضامن قرار می دهند که خلاف قانون است. قانون برای پرداخت وام ازدواج یک ضامن را قرار داده، اما متاسفانه بانک ها این موضوع را به درستی اجرا نمی کنند. همچنین ضمانت های طرح اشتغال نیز طبق قانون اجرا نمی شود.

وی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی نیز گفت: موضوع مطرح شده در حال حاضر صحن  آیا برای کشور ضرورت دارد که ما در این شرایط به آن می پردازیم و موضوعات معیشتی و موضوعات امروز مردم و موضوعات برجام که این روزها کش و قوس های بسیاری دارد و ابهاماتی در ذهن مردم و مسئولان ایجاد کرده و لازم است در صحن بررسی شود و به سمع و نظر مردم برسد، غافل شدیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر