کد خبر: 137627
A

با مراحل بتن ریزی ساختمان آشنا شوید

برای این که بتن مقاومت لازمه را دارا باشد، نیاز است تا آن را در دمای خیلی زیاد و یا خیلی کم نگهداری نکنید. این موضوع هم کاملا تجربی است. در ادامه این مقاله با شرکت نوین صنعت سازه همراه باشید.

با مراحل بتن ریزی ساختمان آشنا شوید

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مراحل بتن ریزی بتن موضوعی است که در این صفحه قصد داریم تا به طور کامل در رابطه با آن صحبت کنیم. در اجرای پروژه های ساختمانی داشتن یک برنامه مناسب برای این که تمامی مراحل درست در زمان خود و به صورت صحیح اجرا شوند، موضوع بسیار مهمی است. از این رو توصیه می کنیم که سعی کنید تا این قسمت را جدی بگیرید و به کمک آن بتوانید نتایج خیلی بهتری را به دست آورید. در ادامه به شما خواهیم گفت دقیقا چه کارهایی را باید سپری کنید تا پروژه ی پیش رو را همانگونه که می خواهید به اتمام برسانید. در ابتدا بیایید با مفهوم بتن ریزی آشنا شویم که چیست و چرا انجام می شود؟ اگر در ساختمان سازی از اسکلت فلزی و بتنی استفاده شود حتما این بخش را هم باید اجرا کنید که معمولا پیاده سازی آن برای کارفرمایان با چالش همراه است.

اجرای این مرحله بسیار مهم است وباید تماما با دقت کافی انجام شود. برای این که بتن مقاومت لازمه را دارا باشد، نیاز است تا  آن را در دمای خیلی زیاد و یا خیلی کم نگهداری نکنید. این موضوع هم کاملا تجربی است. در ادامه این مقاله با شرکت نوین صنعت سازه همراه باشید.

چک لیست مراحل ساخت ساختمان

شما به عنوان یک پیمانکار وقتی پروژه ای را به عهده می گیرید اولین کاری که باید انجام دهید تا بتوانید به نتیجه ای عالی حصول پیدا کنید، این است که یک چک لیست برای خود درست کنید تا بدانید دقیقا در هر تاریخی چه بخشی از پروژه باید پیش برود. در اینجا قصد داریم تا نکاتی را به شما آموزش دهیم که به کمک آن می توانید یک برنامه ریزی دقیق تری داشته باشید.

مراحل بتن ریزی
09999999999999999999999 ساختمان اسکلت فلزی

همانطور که در قسمت قبل هم به گفته شد، بتن ریزی هم برای سازه های فلزی است و هم برای سازه های بتنی. حال مراحل بتن ریزی ساختمان اسکلت فلزی به چه صورت است؟ این مدل اسکلت بندی خود در دو نوع جوشی یا پیچ و مهره می باشد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارد. اجرای آن ها هم به ترتیب زیر خواهد بود:

  • خاکبرداری

اولین نکته ای که در این زمینه باید در نظر گرفت، این است که زمین برای این که آماده اجرای هر نوع پروژه ای باشد حتما صاف شود. به طور کلی تمامی زمین ها به این مرحله نیاز پیدا خواهند کرد.

  • اجرای نقشه فونداسیون

حال که زمین هموار شد می توانیم نقشه خود را اجرا کنیم. باید جهات را پیدا کنید و جهت شمال زمین را با نقشه خود یکی کنید.

  • گودبرداری

قسمت بعدی در مراحل بتن ریزی ساختمان گودبرداری می باشد که اجرای صحیح آن مستلزم داشتن آگاهی کامل نسبت به ارتفاع خاکبرداری است. برای این که این مرحله را به خوبی بتوانید پشت سر بگذارید، بهتر است که جنس خاک و میزان مقاومت و تحمل فشار آن را در نظر بگیرید. ضمن این که نوع آب و هوای منطقه هم بی تاثیر روی این موضوع نیست.

  • اجرای بتن مگر

نوین صنعت سازه در این مرحله یک نوع سیمان با عیار کم را برای این که زمین آماده خاکبرداری شود استفاده می کند. ضخامت آن هم کاملا بستگی به ضخامت زیرسازی دارد و اگر زیرسازی نازکی داشته اید، بهتر است که بتن مگر را ضخیم تر کنید.

  • آرماتورگذاری

به چالش برانگیز ترین مرحله بتن ریزی ساختمان اسکلت فلزی رسیدیم. این مرحله را کاملا دقیق پیش ببرید چرا که تمام ایمنی ساختمان به آن بستگی دارد و فراموش نکنید که فاصله میلگرد ها از سطح آزاد بتن حتما از سطح آزاد بتن از 4 سانتی متر بیشتر باشد.

  • قالب بندی

نکته کلیدی در این مرحله این است که آب های اضافی حتما باید راهی برای خارج شدن داشته باشند، از این رو در هنگام قالب بندی این موضوع را هم در نظر بگیرید.

  • اجرای صفحه کف ستونی

این صفحه واسطه‌ای برای اتصال هر چه بهتر ستون به فونداسیون است. بعد از محکم شدن نسبی بتن، نسبت به باز کردن قالب اقدام می‌کنیم و عملیات قرار دادن صفحات بیس پلیت و تعیین آکس برای جای گیری ستون‌ها شروع خواهد شد و سپس اقدام به هواگیری ستون‌ها می‌کنیم.

  • بتن ریزی

4444بتن ریزی هم باید با آهنگ کاملا یکنواختی انجام شود و از جای‌گیری بتن در بین میلگردها و پوشش دادن کامل آن‌ها مطمئن باشیم.

مراحل بتن ریزی ساختمان اسکلت بتنی

  • آماده کردن سطح زمین

این مرحله دقیقا مانند هموار کردن سطح زمین در اسکلت فلزی است.

  • گودبرداری
  • آرماتوربندی
  • بتن‌ریزی
  • اجرای ستون ها
  • نصب تیرچه بلوک
  • نصب میلگردها در سقف، قالب‌بندی دیوارها و آماده‌سازی بنا
  • قالب‌بندی

این قالب‌ها وزن بتن را تا قبل از خشک شدنش تحمل می‌کنند. زیر آن‌ها نیز داربست‌هایی تعبیه می‌شود تا در این کار به قالب کمک کنند.

  • دیوارچینی
  • انجام کارهای تکمیلی
  • نماسازی ساختمان برای بهره‌برداری

در این بخش مراحل بتن ریزی ساختمان توسط نوین صنعت سازه را در دو نوع مختلف به طور کامل توضیح دادیم. با اجرای درست آن ها می توانید یک کار ایمن و مقاوم را به اتمام برسانید.

زمان بندی مراحل ساخت ساختمان

پیشنهاد می کنیم که در همان ابتدای پروژه برنامه زمان بندی صحیحی را بچینید و آن را در اختیار تمامی عوامل اجرا کننده بگذارید تا بتوانید در زمان مقرر پروژه را تحویل دهید. این کار به شما کمک می کند تا بدانید اگر به طور مثال به فصل زمستان برخورد کردید، چطور ادامه کار را پیش ببرید تا لطمه ای به اجرا وارد نشود. به ویژه بتن ریزی که خیلی مهم است تا در چه دمایی انجام می شود، از این رو اینجا اهمیت زمان بندی بیشتر مشخص می شود، بنابراین نسبت به انجام آن اهمال کاری نکنید.

در رابطه با مراحل بتن ریزی ساختمان اگر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و از راهنمایی آنان استفاده کنید. مجموعه ما انواع پروژه های ساختمانی را با قیمت های مناسب و کیفیت بی نظیر انجام می دهند. تیم ما کاملا مهندسین خبره می باشد که همه چیز را با برنامه و طبق نقشه‌ها پیش می برند تا بتوانند در زمان اعلام شده کار را به اتمام برسانند. با همکاری نوین صنعت سازه می توانید اطمینان خاطر بیشتری را داشته باشید که خروجی در بهترین حالت ممکن است.

نوین صنعت سازه تولید کننده انواع سازه های بتنی با بیش از 6 سال سابقه میباشد. این شرکت نیز خدماتی و محصولاتی از قبیل اجرا و فروش انواع قالب های وافل و سقف وافل را انجام میدهد. برای اطلاعات بیشتر در این باره کافی است که نوین صنعت سازه را در گوگل سرچ کنید.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر