کد خبر: 137637
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۵ مرداد ۱۳۵۸؛

قرارداد جنگنده های فوق مدرن اف - ۱۴ به دلیل هزینه بسیار زیاد نگهداری آن لغو شد

هشدار شدید امام به عوامل آمریکا و صهیونیسم که اگر دست از فضولی برندارند حرف آخر را خواهیم زد، اوج گرفتن بحران پاوه، آخرین مصاحبه امام موسی صدر بعنوان خبر اختصاصی اطلاعات و هشدار آیت الله طالقانی مبنی بر اینکه اگر محیط کنونی پیش برود مستبدین مسلط خواهند شد از جمله تیترها و خبرهای مهم امروز این شماره روزنامه هستند

 قرارداد جنگنده های فوق مدرن اف - ۱۴ به دلیل هزینه بسیار زیاد نگهداری آن لغو شد

به گزارش دیدبان تاریخ؛ صفحه اول چاپ دوم روزنامه اطلاعات ۱۲ صفحه ای روز پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۵۸‌ را مشاهده می کنید.

هشدار شدید امام به عوامل آمریکا و صهیونیسم که اگر دست از فضولی برندارند حرف آخر را خواهیم زد، اوج گرفتن بحران پاوه، آخرین مصاحبه امام موسی صدر بعنوان خبر اختصاصی اطلاعات و هشدار آیت الله طالقانی مبنی بر اینکه اگر محیط کنونی پیش برود مستبدین مسلط خواهند شد از جمله تیترها و خبرهای مهم امروز این شماره روزنامه هستند. دو تیتر دیگر نیز در صفحه اول امروز روزنامه جلب توجه می کنند؛ سرنوشت هواپیماهای اف_۱۴ نامعلوم است و تولید نفت ایران ۴ میلیون بشکه است که متن کامل هر دو خبر را برای این شماره دیدبان تاریخ انتخاب کرده ایم.

photo_2022-08-15_17-47-13

۱- شورای انقلاب در جلسه اخیر خود پیشنهاد دولت موقت اسلامی را درباره تعیین سرنوشت هواپیماهای اف - ۱۴ (کام‌ ناکت) مورد بررسی قرار داد و تصویب کرد که تعیین سرنوشت (تحویل، فروش یا بازپس دادن آنها)‌ را در اختیار خود داشته باشد. 

از سوی دیگر سخنگوی دولت(صادق طباطبایی) در هفته گذشته اعلام کرد که قرارداد جنگنده های فوق مدرن اف - ۱۴ به دلیل هزینه بسیار زیاد نگهداری آن لغو شده است. طباطبایی در این گفتگو اضافه کرد نگهداری این هواپیماها برای آمریکا نیز دردسر دارد و گفته میشود تعدادی از وسایل هواپیماهای مذکور بعد از هر پرواز باید تعویض شود. 

هر یک از هواپیماهای اف - ۱۴ در حدود ۶۰ میلیون دلار از سوی رژیم گذشته از آمریکا خریداری شده است و بعلت سیستم پیچیده آن و اینکه می تواند موشک فنیکس را حمل کند محل پایگاههای آن نیز برای ابرقدرتها ارزش استراتژیکی دارد. سخنگوی دولت در همان جلسه اعلام کرد که ایران ۷۵ الی ۸۰ اف - ۱۴ در اختیار دارد.

photo_2022-08-15_17-47-15

۲- سخنگوی شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد ایران قادر است تولید نفت خود را به ۶ میلیون بشکه در روز برساند و برای اثبات این امر یک بار نیز تولید خود را در یک روز به این میزان می رساند. این سخنگو افزود؛ در حال حاضر با توجه به نیازهای کشور میزان حداکثر تولید همان ۴ میلیون بشکه در روز است و شایعات مربوط به تعطیل تولید نفت ایران تکذیب می شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس اخیرا به نقل از رئیس کمیته فرعی اطلاعات کنگره آمریکا خبری مخابره کرده بود مبنی بر اینکه تولید نفت ایران تا سال ۱۹۸۵( ۱۳۶۴ شمسی) به روزانه دو میلیون و نهصد هزار بشکه در روز برسد.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر