کد خبر: 137657
A

علت تجمع مردمی در شهرکرد چیست؟/ خشکسالی و یا بی‌تدبیری؟

برخی گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی حاکی از آن است که در بخش‌هایی از شهرکرد تجمعاتی اعتراضی به دلیل مشکلات پیش آمده برای تأمین «آب شرب» شکل گرفته است.

علت تجمع مردمی در شهرکرد چیست؟/ خشکسالی و یا بی‌تدبیری؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مشکل تأمین آب آشامیدنی برای شهرکرد در چند روز گذشته به سوژه‌ای پرتکرار در فضای مجازی تبدیل شد. مشکلی که شاید می‌توانست با تدبیر و اقدامات پیشگیرانه منجر به وضعیتی نشود که برخی از مردم را جهت تأمین مطالبات خود به خیابان‌ها بکشاند.

نکته قابل تأمل در موضوع تأمین آب مورد نیاز استانهای کشور، به خصوص بخش مرکزی ایران این است که؛ خشکسالی گسترده در چندسال اخیر و همچنین مدیریت غلط و برداشت غیراصولی از منابع زیرزمینی عاملی شده تا هر از چندگاهی صدای اعتراض کشاورزان و یا حتی مردم ساکن در شهرها را بلند کند.

البته چنین مشکلی تا چند وقت پیش گریبانگیر استان خوزستان نیز بود که با برخی اقدامات اصولی؛ بخشی از مشکلات تأمین آب برای مردم این استان جنوب‌غربی کشور را مرتفع کرد.

لازم به ذکر است که اخبار منتشر شده حکایت از آن دارد که قرار است با یک خط پدافندی انتقال آب عمان حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ لیتر در ثانیه آب به شهرکرد منتقل شود. حجم آبی که تقریبا به اندازه نیمی از «چشمه کوهرنگ» است. اما؛ به نظر می‌رسد هنوز بخشی از مسؤولان علاج چاره را بعد از وقوع حادثه پیدا می‌کنند و اقدامات پیش دستانه در مدیریت آنها جایی ندارد.

با توجه به ادامه وضعیت خشکسالی در کشور و همچنین امکان تسری وضعیت شهرکرد به سایر استانها، بهتر است با یک تصمیم قاطع حاکمیتی یکبار برای همیشه مشکل تأمین آب در کشور حل شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر