کد خبر: 137858
A

واکنش بورس به اخبار برجامی/ ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص کل

در بازار امروز بورس ارزش معاملات خرد دوباره به زیر سه هزار میلیارد تومان برگشت و خروج پول حقیقی نسبت به روزهای گذشته شدت گرفت.

واکنش بورس به اخبار برجامی/ ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص کل

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛‌ در پایان معاملات امروز شاخص کل با کاهش بیش از ۱۲هزار و ۵۹۲ واحد همراه شد و تا ارتفاع یک میلیون و ۴۳۸ هزار واحدی پایین آمد؛ فارس با ۲٬۸۵۱، کچاد با ۱٬۶۶۹ و  کگل و فملی با ۸۴۷ واحد بیش‌ترین تاثیر را در این کاهش داشتند.

بازار امروز همچنان تحت تاثیر اخبار ضد و نقیض برجامی و البته گزارش تحقیق و تفحص از فولاد قرار گرفت. نمادهای برجامی که هفته گذشته با افزایش تقاضا بیش‌ترین بازدهی را ثبت کرده بودند، برخلاف پیش بینی‌ها ‌امروز شاهد افزایش عرضه در این نمادها بودیم.

خودرویی‌ها امروز معاملات منفی را پشت سر گذاشتند هرچند که در برخی ساعات شاهد افزایش نسبی تقاضا در این گروه بودیم. بانکی ها هم معاملات منفی را تجربه کردند؛ این گروه نیز همانند خودرویی ها به ویژه در تایم پایانی با افزایش نسبی تقاضا همراه شدند؛ در نقطه مقابل پالایشی‌ها نسبت به کلیت بازار معاملات مثبتی را ثبت کردند؛‌ پالایشی هایی که با ابلاغ قیمت گذاری محصولات فرآورده ها نفتی با اقبال نسبی همراه شده بودند اما در نهایت این اخبار برجامی بود که منجر به افزایش عرضه و بازدهی منفی آن ها در هفته گذشته شد.

شاخص هم وزن هم که در دو روز پایانی هفته گذشته برخلاف شاخص کل صعودی شده بود،‌امروز با کاهش بیش از ۱٬۶۶۸ واحدی تا میانه کانال ۳۹۷ هزار واحدی عقب نشینی کرد.

ارزش معاملات خرد دوباره به زیر سه هزار میلیارد تومان برگشت؛ در معاملات امروز ارزش معاملات خرد برابر با ۲هزار و ۷۷۷ میلیارد تومان بود که نسبت به روز چهارشنبه کاهش بیش از ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین حقیقی‌های بازار بیش از ۲۸۷ میلیون تومان از بازار خارج کردند که نسبت به روز چهارشنبه افزایش حدود ۶۵ درصدی را نشان می دهد و بالاترین میزان طی ۱۲ روز گذشته محسوب می شود.

های وب با ۲۷، خساپا با ۱۸ و خگستر با ۱۵ میلیارد تومان بیش‌ترین خروج پول حقیقی و حفارس با ۱۹، فپنتا با ۸ و شراز با ۶ میلیارد تومان بیش‌ترین ورود پول حقیقی را در بازار امروز ثبت کردند.

به طور کلی همچنان اخبار برجامی حرف اول بازار را می زند؛ هر چقدر که زمان بگذرد شاهد تحلیل های متناقضی از آن خواهیم بود؛ به ویژه اینکه جز اظهارنظرهای کلی برخی مقامات،‌ جزییات مذاکرات رسانه‌ای نشده است. در این میان گزارش تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه و باز شدن پای برخی از شرکت ها دیگر به این ماجرا می توان اثر منفی بر بازار داشته باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر