کد خبر: 137923
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳۰ مرداد ۱۳۵۸؛

درخواست دانشگاه تهران برقراری نظام طلبگی برای سیستم آموزش عالی کشور!

بررسب اخبار و گزارش های ۴۳ سال قبل امروز سه شنبه ۳۰ مرداد سال ۱۳۵۸ در دیدبان تاریخ

درخواست دانشگاه تهران برقراری نظام طلبگی برای سیستم آموزش عالی کشور!

به گزارش دیدبان تاریخ؛ روزنامه اطلاعات در ۴۳ سال قبل امروز سه شنبه ۳۰ مرداد سال ۱۳۵۸ تیتر یک خود را به کمک ۱۷ میلیون دیناری برای ایجاد آشوب در کردستان اختصاص داده که از سوی بلندپایگان سیاسی و نظامی فاش شده است. تنها عکس خبری روزنامه هم به تشییع جنازه شکوهمند شهدای پاوه اختصاص دارد. تیرباران ۹ عضو حزب دموکرات که در میان آنها رئیس ایل قشلاق نیز دیده میشود و تسهیلات وسیع برای صدور ویزا به آمریکا در آینده از قول کاردار سفارت این کشور در تهران و تعطیلی دیروز بازار تهران در کنار تیتر یکسال و نیم شدن خدمت سربازی و خبر غیرقابل باور درخواست وزارت ارشاد ملی از دادستانی برای تعطیلی ۴۱ روزنامه و مجله! و همچنین در یک باکس در پایین صفحه، خبری راجع به چهارمین و پنجمین جلسات علنی مجلس خبرگان قانون اساسی که به مبحث ولایت فقیه و رابطه آن با قوای سه گانه پرداخته است برمی خوریم که از جمله تیترهای صفحه نخست این روزنامه ۱۲ صفحه ای چاپ دوم عصر امروز هستند. در صفحه دوم به خبری با عنوان درخواست برقراری سیستم طلبگی در دانشگاهها از قول عضو شورای مدیریت دانشگاه تهران برمیخوریم که ببینیم ماجرا از چه قرار بود.

دانشگاه تهران برقراری نظام طلبگی را در دانشگاهها پیشنهاد کرده است.

IMG_20220821_132636_876

دکتر کاظم ابهری عضو شورای مدیریت دانشگاه تهران ضمن اعلام این خبر گفت؛ ما معتقد هستیم که سیستم آموزش عالی کنونی کشور باید بطور کلی دگرگون شود و با توجه به نیازهای جامعه و دگرگونیهای اخیر کشور سیستمی بر مبنای نظام‌ طلبگی پیاده شود. وی افزود؛ در نظام پیشنهادی دانشگاه تهران انتخاب استادان، آزاد پیش بینی شده و قید و بندهای موجود که ناشی از مدرک گرائی است از بین می رود.

دکتر ابهری گفت؛ طرح پیشنهادی دانشگاه تهران تا موقعی که مورد تایید دولت قرار گیرد قابل اجرا نمی تواند باشد و پیاده کردن آن نیز نیاز به کمک دولت دارد.

IMG_20220821_133141_484

بنابر گزارش دیدبان تاریخ؛ وی در مورد اجرای برنامه تزکیه در دانشگاه تهران گفت؛  شورای تزکیه در دانشگاه تهران همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و با توجه به اینکه تاکنون ۱۰۰ نفر در این دانشگاه تزکیه شده اند که حدود ۵۰ تن استاد در میان آنها دیده میشوند و هنوز هم پرونده عده ای دیگر که به نحوی همکاری با دستگاه ساواک داشته اند ادامه دارد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر