کد خبر: 137930
A

خط و نشان مدیرعامل متروی تهران برای آقایان: ورود به واگن خانم‌ها ممنوع

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه ضمن تأکید بر اینکه آقایان وارد حریم اختصاصی خانم‌ها نشوند گفت: این موضوع باعث آزردگی بانوان و نوامیس می‌شود.

خط و نشان مدیرعامل متروی تهران برای آقایان: ورود به واگن خانم‌ها ممنوع

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، مهدی شایسته مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: من و همکارانم در امور ایستگاهی به جد با هنجارشکنی برخی آقایان و ورود به داخل واگن بانوان مخالف بوده و روزانه با این مسئله درگیر هستیم چرا که بخش قابل توجهی از شکایات بانوان در مترو به مسئله ورود آقایان و دستفروشان به واگن مخصوص آنها مربوط می‌شود.

او افزود: شرکت بهره‌برداری مترو هم در این زمینه برنامه‌هایی دارد؛ البته لازم است از ایجاد فضای ملتهب و متشنج اجتماعی دور باشیم و از طریق فرهنگ‌سازی اقدام کنیم و با برنامه‌های ایجابی، فراوانی ورود آقایان به داخل واگن‌های بانوان را کاهش دهیم.همچنین پلیس به عنوان ضابط عام می‌تواند و موظف است در این خصوص ورود داشته باشد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: البته این را هم بگویم که بر اساس آسیب شناسی صورت پذیرفته، یک آسیب جدی عبارت است از کمبود قطار در ساعات پیک مسافری که باید اعزام‌ها را افزایش دهیم تا مسافران آقا هم بتوانند بیشتر رعایت کنند.

شایسته اصل با بیان اینکه با کمک پلیس از حضور دستفروشان آقا در داخل واگن‌های ویژه بانوان جلوگیری شود، توضیح داد: در مواقعی که ازدحام جمعیت وجود دارد به عنوان یک هنجار انتظار می‌رود، آقایان وارد حریم اختصاصی خانم‌ها نشوند. آقایان و دستفروشان باید در نظر داشته باشند این موضوع باعث آزردگی بانوان و نوامیس می‌شود. از شهروندان و مسافران می‌خواهیم با خادمان خود همکاری بیشتری داشته و خودشان هم در این خصوص کنشگری فعال داشته باشند.

او افزود: در صورتی که واگن وارد خطوط کنیم؛ تعداد واگن خانم ها را هم افزایش می دهیم اما به دنبال اقدامات سلبی و دیوارکشی نبوده و نیستیم.

منبع: فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر