کد خبر: 137942
A

بیانیه انجمن روزنامه نگاران زن در خصوص ممنوع الکاری برخی سینماگران

انجمن روزنامه نگاران زن در خصوص ممنوع الکاری برخی سینماگران بیانیه ای صادر کرد.

بیانیه انجمن روزنامه نگاران زن در خصوص ممنوع الکاری برخی سینماگران

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  انجمن روزنامه نگاران زن در خصوص ممنوع الکاری برخی سینماگران بیانیه ای صادر کرد.در متن بیانیه آمده است 

رسانه بخش لاینفک جهان امروز است و سینما به عنوان بخشی از جریان رسانه ای نقش مهمی در به تصویر کشیدن مسائل و مشکلات جامعه و تاریخ و روز امد سازی آن دارند!

صحنه سینمایی ایران پس از انقلاب به رغم رگه های خوب سینمایی در پیش از انقلاب با تحول چشمگیری در به تصویر کشیدن مفاهیم انسانی و واقعی جامعه داشته است و سینمای ایران امروز با تلاش همه سیاستگذاران و هنرمندان و نویسندگان و تدوین کنندگان و تهیه کنندگان و..... در سطح پیشرفته ترین سطوح هنری جهان قرار گرفته است ! تصویر سازی مبتنی بر رعایت اصول و چارچوب های ملی در کنار مسائل فرهنگی و مذهبی چهره سینمای ایران را سلامت ، انسانی و واقع گرا ساخته است .

دراین راستا حضور سینماگران که اصلی ترین کانون این تحول در عرصه سینمایی ایران در پس از انقلاب هستند در فضای اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی کشور امری جدی است ؛ کسانی که در پی تحول و اعتلای هنر در جامعه هستند یقینا نسبت به تحولات  و وقایع اجتماعی و فرهنگی و صنفی در کشور حساس می باشند ؛ اصولا اگر این هنرمندان نسبت به این مسائل حساس نباشند چگونه قادر خواهند بود هنر را در خدمت جامعه و انسان و فرهنگ قرار دهند !؟

رویکردهای امنیتی با سینماگران و طرح مسائلی چون ممنون الکاری از سوی سازمانهای صنفی و وزارت ارشا د با ذات سینماگری تحول یافته و ارزشمند ایران تناقضی اشکار دارد ؛ یقین داریم مراجع ذی صلاح با توجه به نقش این هنرمندان ایرانی در نشر فرهنگ و هنر ایران  و اعتلا بخشی به فرهنگ ،از ورود به چنین مباحثی رویگردان هستند! توجه به این نکته که فرصتی برای رشد و بالندگی فرهنگی کشور و تامین اوقات فراغت شهروندان هستند و کم توجهی به آنها و باز تولید محدودیت ها و افزایش نگرانی ها منجر به مهاجرت های احتمالی و محروم شدن کشور از هنرآنها و نشر فرهنگ دینی ملی کشور می شود !

از این رو انجمن روزنامه نگاران زن با تقدیر از حساسیت هنرمندان عرصه سینما نسبت به مسائل جامعه و درک جایگاه رسانه به عنوان هنری مردمی در پیام رسانی و نقش موثر سینماگران درخواست دارد تا نهادهای قضایی و سینمایی و وزارت ارشا د با سعه صدر نسبت به اهالی رسانه که در دولت جدید قابل توجه و تامل بوده است؛ ازبروز هر نوع رویکردی سلبی و مجازات گونه جلوگیری کنند. که این امر نه تنها مستحق چنین اقداماتی نیست بلکه قابل تقدیر و تشویق نیزهست که سینماگران نسبت به مسائل جامعه حساس هستند !

انجمن روزنامه نگاران زن باور دارد که رسانه یعنی پیام و پیام یعنی رسانه پس با ارسال پیامهای امیدوارکننده و دلگرم کننده به جامعه امید را در ان رونق بخشیم خصوصا که اکنون با جراحی اقتصادی از یک سو و فشار تحریم ها از سوی دیگر جامعه سخت در دشواری بسر می برد !

 

انجمن روزنامه نگاران زن ایران

29 مرداد 1401

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر