کد خبر: 137955
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳۱ مرداد ۱۳۵۸؛

دستور اخراج خبرنگاران چند رسانه خارجی از کشور صادر شد

روزنامه اطلاعات ۴۳ سال قبل امروز چهارشنبه ۳۱ مرداد سال ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید. اخطار آیت الله آذری قمی دادستان انقلاب مرکز به احزاب، گروههای مسلح و ضدانقلاب و اینکه اگر محمد منتظری در سپاه پاسداران سمتی نداشته باشد باید خلع سلاح شود و بیانیه سپاه پاسداران درباره آخرین تحولات منطقه و غرب کشور، آغاز محاکمه چند وزیر، مدیر کل و نماینده سابق و همچنین برگزاری نماز عید فطر در مسکو با شرکت سفرای کشورهای اسلامی و مسلمانان مسکو به نقل از محمد مکری سفیر ایران در اتحاد جماهیر شوروی از جمله خبرهای مهم این شماره روزنامه چاپ عصر در نوبت دوم هستند. اما تیتر دستور اخراج خبرنگاران چند رسانه خارجی از ایران نیز در همین صفحه جلب توجه می کند که متن کامل خبر را دیدبان تاریخ بخوانید

دستور اخراج خبرنگاران چند رسانه خارجی از کشور صادر شد

به گزارش دیدبان تاریخ؛ روزنامه اطلاعات ۴۳ سال قبل امروز چهارشنبه ۳۱ مرداد سال ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید. اخطار آیت الله آذری قمی دادستان انقلاب مرکز به احزاب، گروههای مسلح و ضدانقلاب و اینکه اگر محمد منتظری در سپاه پاسداران سمتی نداشته باشد باید خلع سلاح شود و بیانیه سپاه پاسداران درباره آخرین تحولات منطقه و غرب کشور، آغاز محاکمه چند وزیر، مدیر کل و نماینده سابق و همچنین برگزاری نماز عید فطر در مسکو با شرکت سفرای کشورهای اسلامی و مسلمانان مسکو به نقل از محمد مکری سفیر ایران در اتحاد جماهیر شوروی از جمله خبرهای مهم این شماره روزنامه چاپ عصر در نوبت دوم هستند. اما تیتر دستور اخراج خبرنگاران چند رسانه خارجی از ایران نیز در همین صفحه جلب توجه می کند که متن کامل خبر فوق را با هم مرور می کنیم؛

photo_2022-08-21_12-43-03

تهران - خبرگزاری پارس: علی بهزادنیا مدیر مطبوعات خارجی وزارت ارشاد ملی دیروز در گفت و گویی گفت؛ بدنبال تصمیم وزارت ارشاد ملی به خبرنگاران بی بی سی، فاینشنال تایمز و مجله فرانسوی اکسپرس اخطار شد که در اولین فرصت خاک ایران را ترک کنند.

 بهزادنیا در این گفتگو همچنین از طبقات مختلف مردم، موسسات دولتی و غیردولتی خصوصا کمیته ها در سراسر ایران تقاضا کرد که در برخورد با خبرنگاران خارجی قبل از هرگونه مصاحبه یا اجازه فیلمبرداری از آنان کارت شناسایی وزارت ارشاد ملی را درخواست کنند تا افرادی که خارج از منظورهای روزنامه نگاری در داخل کشور به فعالیتهای مغرضانه می پردازند شناخته شوند. 

photo_2022-08-21_12-43-32

وی در پایان گفت؛ دو خبرنگار آلمانی که آنها نیز با لغو مقررات در خارج از تهران به فعالیتهای خبرنگاری مشغول شده بودند به تهران احضار شده تا اخطار ترک ایران به آنان ابلاغ گردد.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر