کد خبر: 137964
A

پیش‌بینی جدید نایب رییس اتحادیه طلا از قیمت سکه و طلا در روزهای آینده

نایب رییس اتحادیه طلا با پیش‌بینی وضعیت آتی بازار گفت: من فکر می‌کنم نوسانات اخیر بازار، نوسانات طبیعی عرضه و تقاضا بود، چون اتفاق خاصی نیفتاده بود که بخواهد تاثیری روی روند کاهشی یا افزایشی بازار اثر بگذارد.

پیش‌بینی جدید نایب رییس اتحادیه طلا از قیمت سکه و طلا در روزهای آینده

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در حالی بازار طلا و سکه دیروز در ابتدای روز شاهد تداوم در ریزش قیمت‌ها بود، اما در میانه روز افزایش قیمت را تجربه کرد، به طوری که سکه امامی از کانال ۱۲ میلیون تومان بالا آمد و هر گرم طلای ۱۸عیار نیز در کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار گرفت.

به عبارتی، قیمت طلا دیروز صبح تا حدود یک میلیون و ۱۸۵ هزار تومان و سکه ۱۲ میلیون و ۴۷۱ هزار تومان کاهش داشت، اما در نهایت، معاملات بازار با قیمت یک میلیون و ۲۳۶ هزار تومان هر گرم طلای ۱۸عیار و ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سکه امامی به پایان رسید.

اما دلیل افزایش قیمت‌ها چه بود؟ محمد کشتی‌آرای، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر در این خصوص به خبرآنلاین گفت: قیمت طلا و سکه دیروز در ابتدای روز کاهشی بود، اما از میانه روز به سمت افزایش رفت. این شرایط را در بازار ارز هم شاهد بودیم.

وی افزود: به دلیل این‌که روز یک‌شنبه یود، بازارهای جهانی تعطیل بودند، در نتیجه قیمت اونس تغییری نداشت، بنابراین اگر قیمت طلا و سکه افزایش پیدا کرد، به دلیل افزایش قیمت ارز بوده است‌.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تصریح کزد: اواسط صبح دیروز قیمت دلار تا حدود ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان پایین آمد ولی از ظهر به بعد افزای پیدا کرد که تا عصر در حدود ۲۹ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

کشتی‌آرای عنوان کرد: بر این اساس، افزایش قیمت طلا و سکه تحت‌تاثیر افزایش قیمت ارز بوده است‌.

وی متذکر شد: دیروز اوایل صبح قیمت سکه ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بود، ولی بعدازظهر تا ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار افزایش قیمت داشت.

نایب رییس اتحادیه طلا با پیش‌بینی وضعیت آتی بازار گفت: من فکر می‌کنم نوسانات دیروز، نوسانات طبیعی عرضه و تقاضا بود، چون اتفاق خاصی نیفتاده بود که بخواهد تاثیری روی روند کاهشی یا افزایشی بازار اثر بگذارد.

کشتی‌آرای افزود: این نوسانات نشان می‌داد که قیمت‌ها دارند خودشان پیدا می‌کنند، بنابراین اگر فرض بگیریم که بخواهیم اعدادی را برای قیمت طلا، سکه و ارز در نظر بگیریم، به نظر می‌رسد با توجه به سایه انداختن مذاکرات روی قیمت ارز، قیمت ارز، طلا و سکه در همین محدوده نوسان داشته باشد.

وی عنوان کرد: دیروز ما هیچ اتفاق خاص سیاسی نداشتیم و خبر خاصی درباره مذاکرات وین شنیده نشد، بنابراین نوسانات طبیعی بازار را مشاهده کردیم و این نشان می‌دهد که قیمت‌ها می‌خواهد در همین سطح باقی بماند تا نتیجه مذاکرات مشخص شود.

نایب رییس اتحادیه طلا در پاسخ به این پرسش که با این اوصاف، احتمال کاهش قیمت طلا و سکه وجود ندارد؟ صریح کرد: به نظر می‌رسد نوسان قیمت‌ها تا مشخص شدن نتیجه مذاکرات در همین محدوده قیمتی باشد و نوسان دیروز هم طبیعی یود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر