کد خبر: 138001
A

وزیر بهداشت: سقف کارانه پزشکان شاغل در مناطق محروم برداشته شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آستانه اول شهریور، زادروز بوعلی سینا و روز پزشک گفت: خبر خوبی که برای پزشکان داریم این است که سقف درآمد کارانه پزشکان شاغل در مناطق محروم برداشته شده است.

وزیر بهداشت: سقف کارانه پزشکان شاغل در مناطق محروم برداشته شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بهرام عین‌اللهی روز دوشنبه در گفت و گویی به مناسبت روز پزشک با بیان این مطلب اظهارداشت: بخاطر برداشتن سقف کارانه در صورتی که پزشکان و کادر سلامت به مناطق محروم بروند، می‌توانند از درآمد خوبی برخوردار باشند و از طرفی دیگر مردم این مناطق هم می‌توانند از خدمات همه متخصصان رشته‌های پزشکی بهره‌مند باشند.

وی خاطرنشان کرد: با تصمیم جدید، هم دسترسی مردم این مناطق به پزشکان ‌متخصص بهتر می‌شود و هم درآمد کادر سلامت ارتقا می‌یابد.

بودجه مانع اصلی اجرا نشدن طرح پزشک خانواده

وزیر بهداشت همچنین درباره آخرین اقدامات طرح پزشک خانواده نیز گفت: در رابطه با طرح پزشک خانواده این وزارتخانه به طور کامل آمادگی اجرای آن را در سراسر کشور دارد.

وی تصریح کرد: اما مانع اصلی که در راستای اجرای طرح پزشک خانواده وجود دارد، بحث بودجه است چون بودجه موردنظر اگر تامین شود ما مشکلی برای اجرای آن نداریم و این طرح هم همانند طرح دارویار در حوزه سازمان و غذا و دارو نیز در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

عین‌اللهی اظهار داشت: البته اکنون طرح پزشک خانواده در دو استان مازندران و فارس در حال اجراست که وزارت بهداشت برای اجرای این طرح در سراسر کشور بسته‌هایی را آماده کرده است و با تامین منابع مالی آن می‌توانیم این طرح را هم اجرا کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشتر گفته بود که طرح پزشک خانواده از جمله طرح‌هایی است که ۱۸ سال بر روی آن ‌مطالعه صورت گرفته و اجرایی شدن آن نیازمند نهایی‌سازی پرونده الکترونیک است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر