کد خبر: 138008
A

وزیر ورزش: برای حضور بانوان در استادیوم‌ها تا آخر لیگ فرصت داریم

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه درباره تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک پیش‌داوری نشود، از فرصت ایران برای فراهم کردن حضور بانوان در استادیوم‌ها تا آخر لیگ برتر خبر داد.

وزیر ورزش: برای حضور بانوان در استادیوم‌ها تا آخر لیگ فرصت داریم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه فینال رقابت‌های قهرمانی والیبال نوجوانان آسیا، گفت: نایب قهرمانی کمتر از قهرمانی نیست و به بچه‌های تیم و کادر فنی تبریک می‌گویم و کسب سهمیه جهانی ارزشمند بود.

این باخت یک درس برای والیبال بود

سجادی افزود: میزبانی به بهترین شکل انجام شد، همه دوست داشتیم تیم قهرمان شود اما هر تیمی که در همه پست‌ها بهتر بازی می کند، نتیجه می‌گیرد و برآیند بازی به نفع ژاپن بود. امیدوارم این تیم با سرمایه گذاری و تدارک خوب آماده مسابقات جهانی شود.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: باخت هم گاهی خوب است و می‌تواند یک تجربه و درس برای پیروزی‌های بعد باشد.

درباره انتخابات کمیته ملی المپیک پیش‌داوری نکنید

سجادی درباره اینکه صالحی‌امیری اعلام کرده است اگر انتخابات کمیته به دلیل به حد نصاب نرسیدن فدراسیون‌های المپیکی به تعویق بیفتد، مقصر وزارت است، تصریح کرد: کمیته و وزارت دو تیم مدیریتی و همکار هستیم و هیچ وقت به خودم اجازه نمی‌دهم بگویم که چه کسی مقصر است. همه یک تیم هستیم و یک تکلیف قانونی داریم که باید کمک کنیم انتخابات به بهترین شکل برگزار شود، یکی از نشانه‌های موفقیت برگزاری انتخابات سر موقع است.

وزیر ورزش درباره تعیین تکلیف فدراسیون بدمینتون و به پایان رسیدن دوره مدیریتی پوریا گفت: دوره مدیریتی۴ سال آقای پوریا به پایان رسیده و مجمع فردا تصمیم می‌گیرد که دوره سرپرستی آغاز شود.

سجادی درباره اینکه با معرفی سرپرست فدراسیون بدمینتون، یکی از دیگر فدراسیون‌ها هم نمی‌تواند در انتخابات کمیته رای بدهد و این انتخابات از حد نصاب می‌افتد، تصریح کرد: از شانس انتخابات کمیته ملی المپیک یک هفته بعد از به پایان رسیدن فدراسیون بدمینتون انتخابات آن برگزار می‌شود، به هر حال بایستی به روز انتخابات برسد و مشخص شود و خواهش می کنم پیش‌داوری نکنید.

درباره بودجه، فدراسیون‌ها شرایط وزارت ورزش را درک می‌کنند

وی در ادامه درباره مشکلات بودجه‌ای فدراسیون‌ها از جمله والیبال گفت: بودجه همه فدراسیون‌ها حتما جوابگوی نیازهای آنها نیست اما ما هم به هر حال یک بضاعتی داریم که بودجه را بر اساس کارشناسی تعیین می‌کنیم.

سجادی افزود: فدراسیون والیبال از سایر منابع هم استفاده می‌کند و این موضوع به هنر مدیریت فدراسیون ها هم ارتباط دارد. والیبال برخلاف برخی رشته‌ها که مشکل جذب اسپانسر دارند و پخش تلویزیونی ندارند، مشکلی برای جدی منابع خارج از بودجه را ندارد.

وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: می‌دانیم کجا و در چه مواردی باید در خدمت فدراسیون ها باشیم. امیدوارمآقای پولادگر در بودجه ۱۴۰۱ افزایشی برای والیبال داشته باشند، البته خیلی از رشته‌های تیمی مانند والیبال هستند و هزینه اردو و بازی‌شان در داخل کشور هم با سال گذشته قابل مقایسه نیست.

سجادی تصریح کرد: افزایش بودجه وزارت ورزش خیلی کم است و در کل ۹ درصد افزایش داشته‌ایم اما هزینه‌ها خیلی بیشتر افزایش داشته و فدراسیون‌ها ما را درک می‌کنند.

وزیر ورزش و جوانان درباره سرنوشت انتخابات فدراسیون سوارکاری هم گفت: با مسئولان فدراسیون سوارکاری جلسه داشتیم و در حال بررسی هستیم و به زودی نتیجه آن را اعلام می‌کنیم.

سجادی در پاسخ به این سوال که برخلاف شما که نامه فیفا درباره ورود بانوان به استادیوم‌ها را الزام‌آور ندانسته بودید، فدراسیون فوتبال آن را الزام‌آور دانسته، خاطر نشان کرد: نامه را در یکی دو روز گذشته بررسی کردیم و با فدراسیون جلسه داشتیم و مسئول روابط بین الملل فدراسیون هم پاسخ دادند، این الزام و اجباری که از بیرون برداشت شده است، تعهدی است که از سال‌های گذشته همکاران ما در وزارت و فدراسیون با تفاهم و امضایی که به فیفا داده‌اند، قبول کرده‌اند که این اتفاق بیفتد، ما هم با رفتارمان نشان داده‌ایم آنجایی که شرایط و امکانات برای حضور صحیح بانوان مانند ایاب و ذهاب و ... فراهم بوده، آنها در استادیوم حضور داشته‌اند.

وی افزود: در نامه فیفا پیشنهاد شده است که برنامه‌ریزی کنید که تا پایان لیگ این تعهد محقق شود، گفته نشده که حتما از بازی اول این کار را انجام دهید.

سجادی اطهار داشت: در حاشیه جلسه هیئت دولت هم گفتم که ما تاکنون مشکلی در این رابطه نداشته‌ایم، درباره مشهد پرسیدند که گفتم که اصلا قرار نبود در مشهد تماشاگر باشد و اتفاقات بعد افتاد.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: در حال حاضر در استادیوم آزادی در حال فراهم کردن شرایط هستیم، در بیرون تبلیغ می‌کنند که ایران اجازه ورود بانوان را به ورزشگاه‌ها نمی‌دهد و اسلام هراسی به راه انداخته‌اند. در حالی که امروز شرایط فراهم بود و بانوان هم در سالن بودند و می‌خواهیم بگوییم اینطور نیست که در خارج درباره ما می‌گویند.

سجادی در پایان گفت: در حال آماده کردن شرایط در استادیوم آزادی هستیم، نمی دانم ۵ یا ۱۰ روز دیگر آماده می‌شود اما تلاشمان را می‌کنیم و هر موقع شرایط آماده شد، شاهد حضور بانوان خواهیم بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر