کد خبر: 138072
A

وزارت امر به معروف طالبان: برای «اصلاح زنان» محتسبان زن استخدام می‌کنیم

وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان اعلام کرد که برای «اصلاح زنان»، قرار است، محتسبان زن استخدام کند. محمد صادق عاکف، سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد که در نظر است اداره‌ای در این وزارت ویژه محتسبان زن ایجاد شود تا این محتسبان با زنانی که احکام این وزارت را عملی نمی‌کنند، برخورد کنند.

وزارت امر به معروف طالبان: برای «اصلاح زنان» محتسبان زن استخدام می‌کنیم

به گزارش سایت دیده بان ایران بی بی سی نوشت: وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان اعلام کرد که برای «اصلاح زنان»، قرار است، محتسبان زن استخدام کند.

محمد صادق عاکف، سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد که در نظر است اداره‌ای در این وزارت ویژه محتسبان زن ایجاد شود تا این محتسبان با زنانی که احکام این وزارت را عملی نمی‌کنند، برخورد کنند.

در یک سالی که از حاکمیت دوباره طالبان در افغانستان می‌گذرد، این رژیم با صدور فرمان‌هایی مرحله‌به‌مرحله محدودیت‌هایی بر زندگی زنان در این کشور وضع کرده است. بیشتر این فرمان‌ها از سوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر صادر شده است.

در یکی از فرمان‌ها به زنان «امر» شده است تا از روبنده اسلامی، برقع یا نوع دیگری از حجاب که صورت را هم بپوشاند، استفاده کنند. هر زنی که از رعایت این قانون امتناع کند، ممکن است یک عضو مرد خانواده او سه روز زندانی شود.

اکنون این وزارتخانه می‌گوید پس از استخدام محتسبان زن، نیاز نخواهد بود که عضو مرد خانواده «زن بی‌حجاب» فراخوانده شود.

فرمان‌های طالبان درباره نحوه پوشش و زندگی زنان همواره از سوی نهادهای بین‌المللی و فعالان زن محکوم شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر