کد خبر: 138184
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۴ شهریور ۱۳۵۸؛

تصویب الغای قراردادهای کشت و صنعت در دولت موقت

مهدی عراقی و حسین مهدیان را ترور کردند و گروه فرقان مسئولیت این ترور را بر عهده گرفت. تروریستها دو نفر بودند که سوار بر موتورسیکلت ناگهان خودرو پیکانشان را به گلوله بستند که به شهادت مهدی عراقی و پسرش انجامید. عزیمت دکتر ابراهیم یزدی به کوبا برای شرکت در کنفرانس غیرمتعهدها و اعلام اینکه محمدعلی کلی بوکسور معروف مسلمان به ایران می آید، در کنار خبر شلاق خوردن سه گرانفروش تهرانی در ملاء عام و تیتر جزئیات برنامه لغو مالکیت زمینهای بیشتر و کمتر از هزار متر در تهران به نقل از شهردار وقت این شهر و همچنین مسلط شدن ارتش بر شهر سقز و دستگیری ۱۵۰ مهاجم از جمله خبرها و تیترهای مهم روزنامه اطلاعات روز یکشنبه ۴ شهریور سال ۱۳۵۸ به شمار می روند

تصویب الغای قراردادهای کشت و صنعت در دولت موقت

به گزارش دیدبان تاریخ؛ مهدی عراقی و حسین مهدیان را ترور کردند و گروه فرقان مسئولیت این ترور را بر عهده گرفت. تروریستها دو نفر بودند که سوار بر موتورسیکلت ناگهان خودرو پیکانشان را به گلوله بستند که به شهادت مهدی عراقی و پسرش انجامید.

عزیمت دکتر ابراهیم یزدی به کوبا برای شرکت در کنفرانس غیرمتعهدها و اعلام اینکه محمدعلی کلی بوکسور معروف مسلمان به ایران می آید، در کنار خبر شلاق خوردن سه گرانفروش تهرانی در ملاء عام و تیتر جزئیات برنامه لغو مالکیت زمینهای بیشتر و کمتر از هزار متر در تهران به نقل از شهردار وقت این شهر و همچنین مسلط شدن ارتش بر شهر سقز و دستگیری ۱۵۰ مهاجم از جمله خبرها و تیترهای مهم روزنامه اطلاعات روز یکشنبه ۴ شهریور سال ۱۳۵۸ به شمار می روند که در نوبت دوم و در ۱۲ صفحه منتشر شده بود. روزنامه را ورق زده به صفحه دوم رفته و به خبر تصویب الغای قراردادهای کشت و صنعت در هیات دولت بر می خوریم که متن خبر فوق بدین شرح است؛

قانون اراضی زیر سد دز و الغای قراردادهای کشت و صنعت از تصویب هیات دولت گذشت. این قانون هم اکنون در شورای انقلاب در حال بررسی است تا پس از تصویب برای اجرا به وزارت کشاورزی ابلاغ شود.

هاشم پورطباطبائی معاون وزارت کشاورزی ضمن اعلام این مطلب به خبرنگار اطلاعات گفت؛ با اجرای این قانون تکلیف واحدهای کشت و صنعت بطور کلی روشن خواهد شد.

IMG_20220826_105106_900

مجموعه های کشت و صنعت در نتیجه گسترش سرمایه داری وابسته در ایران در روستاها، پایگاههای وابسته ای ایجاد کرد که هر چند در عمل موفقیت چندانی نیافت ولی توانست کشاورزی و دامداری بومی و سنتی را به نابودی بکشاند. به گفته هاشم پورطباطبائی این واحدها مثل غده سرطانی می مانند که باید با یک عمل جراحی بیرون آورده شوند.

علاوه بر این احتمالا امروز نیز لایحه جدید زمینداری و ترتیب واگذاری و احیای اراضی در جمهوری اسلامی ایران از تصویب هیات دولت خواهد گذشت تا برای تصویب نهایی در اختیار شورای انقلاب گذاشته شود. این لایحه پس از تصویب در شورای انقلاب به مرحله اجرا در خواهد آمد.

IMG_20220826_105104_086

همچنین هاشم پورطباطبائی در یک تماس تلفنی با خبرنگار اطلاعات یادآور شد؛ برای رفع مشکلات موجود در گرگان و گنبد که با مسائل کشاورزی و مشکلات دهقانان ارتباط دارد هیاتهایی در این وزارتخانه در حال بررسی و ریشه یابی مسائل این منطقه هستند تا مسائل و مشکلات بطور ریشه ای حل شود.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر