کد خبر: 138247
A

زنان با کدام گروه خونی در باروری به مشکل می خورند؟

جدیدترین یافته های علمی حاصل از پژوهش های انجام گرفته بر ژنتیک و نوع گروه خونی روی گروه کثیری از داوطلبان، حکایت از این دارد که نوع گروه خون نقشی کلیدی در شانس ابتلا به بسیاری از بیماری ها را دارد.

زنان با کدام گروه خونی در باروری به مشکل می خورند؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ جدیدترین یافته های علمی حاصل از پژوهش های انجام گرفته بر ژنتیک و نوع گروه خونی روی گروه کثیری از داوطلبان، حکایت از این دارد که نوع گروه خون نقشی کلیدی در شانس ابتلا به بسیاری از بیماری ها را دارد.

شاید باورش سخت باشد اما اینکه کدام گروه خونی را دارید می تواند سرنوشت شما را در زمان یک پاندمی تغییر دهد یا شانس بالقوه تان را برای افزایش به گروهی از بیماری ها به شدت افزایش دهد.

در این گزارش به تعدادی از این احتمالات بر اساس جدیدترین پژوهش های علمی صورت گرفته بر روی گروه های خونی پرداخته شده است:

هر گروه خونی مستعد ابتلا به چه بیماری‌هایی است؟

بنا به چندین و چند دلیل، مهم است که هر فردی از گروه خونی‌اش مطلع باشد. این روزها پزشکان و محققان در حال انجام بررسی‌های بیشتر دراین باره هستند که گروه خونی افراد چطور برسلامت آنها تاثیرگذار است و به نکات بسیار حیرت‌آوری دست یافته‌اند؛ مثلا تحقیقات اخیر حکایت از آن دارد که گروه خونی افراد، می‌تواند در افزایش ریسک ابتلا به افسردگی و یا دیابت موثر باشد. در این مقاله قصد داریم تا به نکات جالب توجهیدرمورد گروه‌های خونی مختلف اشاره کنیم. پس با ما همراه باشید.

گروه خونی شما از چه بیماری‌هایی در امان است؟

مشکلات باروری در بانوان با گروه خونی O

یکی از فاکتورهایی که ممکن است در باروری زنان تاثیرگذار باشد، گروه خونی آنهاست. در سال ۲۰۱۱، محققان مرکز باروری دانشگاه ییل آمریکا ضمن بررسی سطح هورمون محرک فولیکول (FSH)، به این نتیجه رسیدند که سطح این هورمون در بدن زنانی با گروه خونی O، معمولا بالاتر است و این موضوع، معمولا نشانه کاهش ذخیره تخمدانی است. بدین معنا که احتمال بارداری زنانی با گروه خونی O مثبت با بالاتر رفتن سنشان کمتر می‌شود.

گروه خونی سخاوتمند و جهانی

در بیمارستان‌ها، نیاز به گروه خونی O به شدت بالاست؛ چرا که خون افرادی با گروه خونی O، به همه افراد دیگر قابل اهداست.گروه خونی O منفی، می‌تواند به افرادی با گروه خونی مثبت و منفی خون اهدا کند چرا که گروه خونی O، آنتی‌ژنی ندارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر