کد خبر: 13826
A
گفت و گوی دیده بان ایران با علی صوفی درباره استراتژی اصلاح طلبان در انتخابات ۹۶؛

در انتخابات آینده شورای شهر قرار نیست سهمیه بندی سال ۹۲ برای احزاب تکرار شود/ کار عمده شورایعالی سیاستگذاری در انتخابات شوراها خواهد بود

علی صوفی فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: برنامه اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر توسط شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تعیین می شود و تا جایی که من اطلاع دارم هنوز شورایعالی سیاستگذاری در این خصوص ورود نکرده است.

در انتخابات آینده شورای شهر قرار نیست سهمیه بندی سال ۹۲ برای احزاب تکرار شود/ کار عمده شورایعالی سیاستگذاری در انتخابات شوراها خواهد بود

 علی صوفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران به تشریح فعالیت انتخاباتی اصلاح طلبان پرداخت و گفت : شورایعالی سیاستگذاری در حال حاضر مشغول سازماندهی استانها است تا شورای اصلاح طلبان استانها را برای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر سامان دهد. .

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه کار عمده شورایعالی سیاستگذاری در انتخابات شوراها خواهد بود اظهار داشت: در انتخابات شوراها به دلیل گستردگی و تکثر کاندیداها با توجه به اینکه هیئت های نظارت انتخابات شوراها صلاحیت افراد را بررسی می‌کنند نمایندگان مجلس هستند و ربطی به شورای نگهبان ندارد؛ به همین دلیل به نظر می‌رسدکه فضا بازتر باشد و چهرهای شاخص تری تایید صلاحیت شود.

صوفی ادامه داد: اصل کار شورایعالی سیاستگذاری انسجام بخشی اصلاح طلبان و تعیین ضوابط و شاخصه ها برای بستن لیست انتخاباتی است که البته لیست در برخی شهرستان ها و کلانشهر ها که مردم به صورت لیستی رأی می دهند می تواند تأثیرگذار باشد.

وی در خصوص احتمال سهم خواهی و بستن لیست بر اساس سهم بندی را بعید دانست و گفت : در انتخابات شورای شهر 92 سهمیه بندی برای احزاب گذاشتند و نتیجه همینی شد که می بینید و چنین سهمیه بندی قرار نیست که دوباره تکرار شود.

گفت و گو: محمود اکبری کیا 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر