کد خبر: 13828
A
جهانبخش خانجانی

ارتباط بارهبری یک استراتژی اصلاح گرایانه

تصمیم سازی و تصمیم گیری در موقعیت های مختلف نظام سیاسی کشور و دلبستگی بیش ازپیش اصلاح طلبان به روند توسعه یابی و پیشرفت میهن اسلامی ضرورت روز افزون این ارتباط رافرونی می بخشد.

 ارتباط بارهبری یک استراتژی اصلاح گرایانه

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ جهانبخش خانجانی عضو حزب کارگزاران سازندگی در یادداشتی به جایگاه و ارتباط اصلاح طلبان با رهبری اشاره کرده است :

متن یادداشت جهانبخش خانجانی در ذیل آمده است: 

رهبری در نظام جمهوری اسلامی علاوه بر وظایفی که در قانون اساسی معین گردیده به نوعی هماهنگ کننده قوا و درعین حال شخصیتی فراجناحی است که همه جناح های سیاسی ضرورت دارد که دیدگاههای سیاسی خود را باایشان در میان گذارده و ضمن بهره مندی از دیدگاهها و رهنمودهای کلان ایشان ،در مواقعی گلایه ها و درخواستهای خودرا با ایشان در میان بگذارند و هرجا حکمی از ایشان صادر شود همه پذیرا باشند.بعداز ارتحال امام راحل تا سال 88به نوعی این ارتباط بصورت مستمر بین جریان های اصلاح طلب با ایشان برقرار بود .لیکن وقایع سالهای پس از 88و بی کفایتی دولت وقت و بی تدبیری اصلاح طلبان سبب گردید که این پیوند مستحکم تاحدودی دچار خسران گردد و به نوعی ادبیات مفاهمه امیز بین رهبری معظم انقلاب و اصلاح طلبان به گونه ای مطلوب پیش نرود.اگرچه دیدارهایی توسط تعدادی از بزرگان اصلاح طلب با رهبری معظم انقلاب صورت می پذیرفت ویا حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی چه به لحاظ فردی و یاحقوقی این وظیفه را تاحدودی به عهده می گرفتند .لیکن ارتحال ناگهانی ایشان وخلا ایجادشده سبب می گردد که حلقه های ارتباطی با رهبری گسترده تر و منسجم تر گردد.

تصمیم سازی و تصمیم گیری در موقعیت های مختلف نظام سیاسی کشور و دلبستگی بیش ازپیش اصلاح طلبان به روند توسعه یابی و پیشرفت میهن اسلامی ضرورت روز افزون این ارتباط رافرونی می بخشد.

چه اینکه اصلاح طلبان بخش عظیمی از اقشار و گروههای مختلف جامعه ایران را تشکیل می دهند و نتایج انتخابات سالهای 92و94 نشان داد که این جریان سیاسی تاثیر به سزایی در فرایندهای مختلف کشور دارد لذا حذف این جریان مهم سیاسی واجتماعی در معادلات کلان کشور به نفع آینده کشور نیست.

اصلاح طلبان نیز ممکن است در شرایط نامطلوب ایجاد شده بی نقش نباشند لیکن پذیرش اشتباه ازهرسو علاوه بر اینکه ضرری را متوجه آنان نمی کند بلکه مسیر همدلی و همگرایی برای همراهی امت و امامت امت را فراهم می کند.

رهبری نقش پدری مهربان برای همه جریانات سیاسی و آحاد مردم را دارد ،لذا آنانی که در مسیر این همدلی خدشه ایجاد می کنند قطعا دل در گروه آینده رو به رشد کشور ندارند بلکه می خواهند با افزایش فاصله بین رهبری معظم انقلاب و اصلاح طلبان سود خویش بجویند.

اصلاح طلبان با پذیرش ضعف های خود در این سالها برای ارتباط صمیمی تر و گسترده تر با رهبری گام نخست را دراین زمینه برداشته اند.

تجربه های پیشین ارتباط همدلانه با امام امت و رهبری معظم انقلاب در کوران حوادث انقلاب اسلامی تجربه هایی خوش ودلنشین است.

این استراتژی یک ضرورت برای پیشبرداهداف کلان انقلاب اسلامی در سالروز انقلاب است و یک اقدام ریاکارانه نیست. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر