کد خبر: 138342
A

عرض اندام ارتش روس/ رزمایش ۵۰ هزار روسیه برگزار می‌شود

روسیه تصمیم دارد با برگزاری یک رزمایش نظامی عظیم در شرق روسیه، توان نظامی خود را به رخ کشورهای مخالف خود بکشد.

عرض اندام ارتش روس/ رزمایش ۵۰ هزار روسیه برگزار می‌شود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد رزمایش راهبردی «وستوک -۲۰۲۲» اول سپتامبر در منطقه نظامی شرق روسیه آغاز خواهد شد و در این رزمایش بیش از ۵۰ هزار نیروی نظامی شرکت خواهند کرد.

در بیانیه وزارت دفاع آمده است: رزمایش وستوک -۲۲ از اول تا هفتم سپتامبر، برگزار خواهد شد، تحت فرماندهی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فدراسیون روسیه و با تمرین‌های عملیِ و اقدامات تهاجمی و دفاعی در ۷ مکانِ منطقه نظامی شرق.

بنا بر بیانیه وزارت دفاع روسیه، در این رزمایش اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) و سازمان همکاری شانگهای (SCO) و همچنین مقامات سایر کشورهای شریک مانند آذربایجان، الجزایر، ارمنستان، بلاروس، هند، قزاقستان، قرقیزستان، چین، لائوس، مغولستان، نیکاراگوئه، سوریه، تاجیکستان شرکت خواهند کرد.

به گفته وزارت دفاع روسیه، بیش از ۵۰ هزار نیروی نظامی، بیش از ۵ هزار واحد سلاح و تجهیزات نظامی، از جمله ۱۴۰ هواپیما، ۶۰ کشتی و قایق در این رزمایش شرکت خواهند کرد.

آخرین رزمایش وستوک (شرق) در سال ۲۰۱۸ در مقیاسی بزرگ و با حضور ۳۰۰ هزار نیروی نظامی برگزار شد. ارتش چین نیز برای نخستین بار در این رزمایش شرکت کرد.

پیش از این وزارت دفاع روسیه درباره هدف از برگزاری این رزمایش اعلام کرد: ما می‌خواهیم توجه‌ها را به این واقعیت جلب کنیم که تنها بخشی از نیروهای مسلح فدراسیون روسیه در عملیات نظامی ویژه (در اوکراین) درگیر هستند؛ نیروهایی که برای انجام همه وظایف محول‌شده از طرف فرمانده کل قوا، تعدادشان کافی است.

رویترز نیز در گزارشی به نقل از کارشناسان نظامی خود نوشته «به نظر می‌رسد روسیه با انجام این رزمایش این پیام را ارسال می‌کند که علی‌رغم جنگ پرهزینه اوکراین، همچنان تمرکز اصلی‌اش دفاع از تمامیت ارضی روسیه است و از نظر نظامی شرایط پایداری دارد. و حضور و سطح حضور چین در رزمایش امسال روسیه، پیام‌های مهمی را درباره وضعیت روابط چین و روسیه، در بحبوحه افزایش تنش‌های مسکو و غرب، ارسال خواهد کرد.»

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر