کد خبر: 138521
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۰ شهریور ۱۳۵۸؛

در دیدار غیرمنتظره فیدل کاسترو با دکتر ابراهیم یزدی چه گذشت؟

بررسی اخبار و گزارش های ۱۰ شهریور سال ۱۳۵۸

در دیدار غیرمنتظره فیدل کاسترو با دکتر ابراهیم یزدی چه گذشت؟

به گزارش دیدبان تاریخ؛ انتقاد شدید بازرگان به مخالفان و معترضان دولت و اینگه اگر روزی بگویند نخست وزیر نیستی عروسی دوم من است و کارهایی مثل ملی کردن بانکها انقلابی نبود اشکالی ندارد ما انقلابی نیستیم و من استعفای کتبی خود را نوشته ام و خدمت امام داده ام، عنوان تیتر و سوتیترهای اول روزنامه ۱۶ صفحه ای اطلاعات در روز شنبه ۱۰ شهریور سال ۱۳۵۸ است.

پس از ۴۸ ساعت درگیری و مذاکره محمدمنتظری سرانجام به لیبی رفت تیتر دیگر روزنامه است با تصویری از وی و همراهانش در فرودگاه مهرآباد. همچنین خبرهایی با عنوان انتقاد آیت الله طالقانی از تضعیف دولت در نمازجمعه تهران و مصاحبه اختصاصی آیت الله العظمی شریعتمداری با اطلاعات در این صفحه دیده میشوند.

IMG_20220901_074014_825

اما حضور فیول کاسترو در محل حضور هیات ایرانی در هاوانا پایتخت این کشور و دیدار با ابراهیم یزدی وزیر خارجه ایران در صفحه اول روزنامه جلب توجه می کند که به صفحه ۱۵ روزنامه رفته تا ببینیم ماجرا از چه قرار بود؟

گزارش رسیده از هاوانا حاکیست که پرزیدنت فیدل کاسترو رهبر کوبا در نخستین ساعات روز پنجشنبه به وقت محلی با دکتر یزدی وزیر امور خارجه کشورمان در محل اقامت ایشان در هتل کاپری هاوانا بدون تدارک قبلی ملاقات کرد.

IMG_20220901_074019_519

کاسترو طی این دیدار که به مدت دو ساعت ادامه داشت در زمینه مسائل مربوط به انقلاب ایران و ویژگیهای این انقلاب و عواملی که باعث بسیج میلیونها نفر از مردم ایران را فراهم آورد تا به پیروزی نهایی نائل آیند به گفتگو پرداخت . در این‌ملاقات و گفتگوها نوع تحریکاتی که بر علیه انقلاب ایران بعمل می آید و خطراتی که انقلاب ایران و انقلاب کوبا و نکات مشابه انقلاب دو کشور و تجربیات حاصله دو کشور در زمینه انقلاب بویژه تاثیر انقلاب کوبا در تشکیل کمیته های دفاع از انقلاب و ایجاد ارتش نوین در سطح شهر و روستا، وظایف کمیته ها نسبت به بهداشت، آموزش وپرورش، خانه سازی و امنیت در کشور کوبا مورد بحث قرار گرفت و موفقیت چشمگیری که این کمیته ها در پیشرفت کارهای خود داشتند بطور مبسوط از طرف فیدل کاسترو بیان شد.

دیدار غیرمنتظره فیدل کاسترو با وزیر خارجه ایران در محل اقامت وی موجب شگفتی هیاتهای شرکت کننده در کنفرانس هاوانا را فراهم آورد واین دیدار انعکاس وسیعی در جراید و رادیو تلویزیون کوبا داشت.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر