کد خبر: 138551
A

کرونا چه بلایی بر سر اعصاب و روان جامعه آورده است؟

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور می‌گوید: پاندمی کرونا آسیب‌های روانی بسیار زیادی بر جامعه ایرانی وارد کرده است.

کرونا چه بلایی بر سر اعصاب و روان جامعه آورده است؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در اولین همایش ملی "آسیب شناسی روانی کرونا و مداخلات روانی- اجتماعی" که با حضور سردار محمد حسین سپهر - فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا - در وزارت کشور برگزار شد، درباره آسیب‌های روانی پاندمی کووید ۱۹ در دوران پسا کرونا اظهارکرد: در دوران پسا کرونا افراد به خود آمده و متوجه چالش‌هایی که تجربه کرده‌اند، افرادی که از دست داده‌اند و مسائل خود می‌شوند. از این رو طبیعی است که عوارض روانی و اجتماعی پاندمی کووید ۱۹ در دوران پسا کرونا تشدید شود.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به آغاز پاندمی کووید ۱۹ از اسفند ۹۸ در کشور ادامه داد: تصور می‌کردیم این پاندمی سه ماهه تمام خواهد شد اما شش پیک را گذراندیم. این ویروس با ورود به کشور در کوتاه ترین زمان، بحران ایجاد کرد و خانواده‌ها تحت فشار روانی قرار گرفتند.

وی هدف از برپایی این همایش را پایش و رصد آسیب های روانی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: با برپایی این همایش به دنبال این هستیم که از منظر دانشگاه و پژوهشگران متوجه شویم چه دستاوردهایی وجود دارد و در مرحله دوم نیز به دنبال راه حل و راهکارهایی باشیم که می‌تواند در دوران پساکرونا به کمک مردم آید همچنین در پی آن هستیم در نهایت به تامین امنیت روان و امنیت اجتماعی جامعه برسیم.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر