کد خبر: 138585
A

مهدی دوستی: ابر شهر گردشگری دریایی ایران در استان هرمزگان احداث می‌شود

استاندار هرمزگان در آیین بهره‌برداری از طرح‌های شهرداری بندرعباس از احداث ابرشهر گردشگری دریایی ایران در هرمزگان خبرداد.

مهدی دوستی: ابر شهر گردشگری دریایی ایران در استان هرمزگان احداث می‌شود

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مهدی دوستی استاندار هرمزگان عصر امروز در حاشیه آیین بهره‌برداری از پروژه‌های شهرداری بندرعباس اظهار داشت: ملاک‌ ما برای حضور در آیین افتتاح پروژه‌ها میزان مبالغ تخصیصی و بودجه طرح‌ها نیست بلکه میزان تاثیری است که بر روی زندگی مردم دارد، پروژه‌های مرتبط با حوزه‌های شهری از این حیث حائز اهمیت هستند.

وی افزود: باید حسرت خورد وقتی می‌بینیم شهر زیبایی مثل بندرعباس، با پتانسیل‌های بی‌نظیری همچون وجود کوه گنو و ساحل زیبا و بکر بستر لازم برای بهره‌برداری مردم از ثروت‌های خدادادی خود را ندارد به همین منظور از پروژه‌های شهری حمایت مادی و معنوی می‌کنیم تا بتوانیم کیفیت زیست شهری در بندرعباس را افزایش دهیم.

استاندار هرمزگان بیان‌کرد: ما در حوزه تامین منابع مالی شهرداری، اصلی‌ترین راهبردی که دنبال می‌کنیم، انتقال پرونده‌های مالیاتی صنایع به استان است، از این رو بایستی در کنار این پرونده‌ها، دفاتر اصلی و حساب‌ها را به استان منتقل کنیم، روز گذشته هم در تهران جلساتی با این موضوع داشتیم که جلسات خوبی هم بود، 50 پرونده باید کامل منتقل شوند و 14 پرونده هم ناقص انتقال پیدا کرده‌اند که این پرونده‌های ناقص را هم جزو پرونده‌های مالیاتی منتقل نشده می‌دانم.

نماینده عالی دولت در هرمزگان تصریح‌کرد: 64 پرونده شرکت‌های بزرگ داریم که هنوز به استان منتقل نشده است و اگر مالیات آن‌ها انتقال پیدا کند وضعیت بودجه‌‌ها و اعتبارات در داخل استان متحول خواهد شد.

دوستی ادامه داد: شهر دریایی را نباید با مدل سنتی اداره کنیم و با پارک‌های سنتی و جدول‌گذاری‌ها کار را پیش‌ ببریم؛ حتما باید از بستر دریابی استفاده شود و طرح‌های خلاقانه و جسورانه اجرا شود تا بتوانیم بندرعباس را به عنوان یک شهر مدرن در عرصه ملی معرفی ‌کنیم.

وی ابراز داشت: در حوزه گردشگری دریایی یک پروژه بسیار مهم و ایجاد یک ابر شهر گردشگری دریایی خواهیم داشت که در ایجاد آن سه وزارتخانه راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت کشور نقش آفرینی خواهند کرد، این پروژه طرحی بی‌نظیر است که دو نقطه در شهر بندرعباس و یک نقطه در جزیره هرمز را شامل می‌شود تا مثلث ابتدایی ابر اکوسیستم دریایی ما را شکل دهد.

استاندار هرمزگان با اشاره به سایر پروژه‌های حوزه شهری تاکید کرد: عملیات اجرایی میدان سایت در موقعیت ورودی شهر با منابع و اعتبارات قابل توجه بزودی آغاز می‌شود، پل پیامبر اعظم و طرح‌هایی هم که قبلا قولش را به مردم داده بودیم با همت شهردار و اعضای شورای شهر کلنگ‌زنی شده است و خوشبختانه پیشرفت مناسبی دارد، آمادگی داریم که اگر طرح جدیدی از سوی شهرداری یا شورا معرفی شود بسته سرمایه‌گذاری برای آن تهیه و در تخصیص اعتبارات به شهرداری کمک کنیم.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر