کد خبر: 138603
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۲ شهریور ۱۳۵۸؛

هشدار حسن نزیه مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران به آمریکا

پیشروی ارتش به سوی مهاباد آغاز شد و مرکز تجمع دموکراتها در مهاباد بمباران شد و ۱۵ نفر در عملیات نقده کشته شدند. این تیترها از بارزترین تیترهای صفحه نخست روزنامه اطلاعات در روز دوشنبه ۱۲ شهریور سال ۱۳۵۸ هستند. تغییرات در مقررات استخدامی هیات علمی و کارکنان اداری دانشگاهها و موسسات عالی و آغاز صدور ویزای آمریکا از ۱۸ شهریور و مشروط شدن فروش ارز به مسافران خارج از کشور در کنار هشدار وزارت بهداری در مورد امکان شیوع وبای التور در کشور از جمله خبرهای دیگر این شماره روزنامه هستند.

هشدار حسن نزیه مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران به آمریکا

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پیشروی ارتش به سوی مهاباد آغاز شد و مرکز تجمع دموکراتها در مهاباد بمباران شد و ۱۵ نفر در عملیات نقده کشته شدند. این تیترها از بارزترین تیترهای صفحه نخست روزنامه اطلاعات در روز دوشنبه ۱۲ شهریور سال ۱۳۵۸ هستند. تغییرات در مقررات استخدامی هیات علمی و کارکنان اداری دانشگاهها و موسسات عالی و آغاز صدور ویزای آمریکا از ۱۸ شهریور و مشروط شدن فروش ارز به مسافران خارج از کشور در کنار هشدار وزارت بهداری در مورد امکان شیوع وبای التور در کشور از جمله خبرهای دیگر این شماره روزنامه هستند. 

اما تیتر هشدار حسن نزیه به آمریکا در پایین صفحه نخست دیده میشود که متن خبر آن که در صفحه دوم روزنامه منتشر شده به شرح زیر است.

photo_2022-09-02_18-41-54

تهران_آسوشیتدپرس: حسن نزیه مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران دیروز هشدار داد که اگر اعضای کنگره آمریکا به انتقاد خود از فروش مواد تصفیه شده نفتی به ایران ادانه دهند در این صورت فشار داخلی ممکن است دولت ایران را وادار سازد تا در کنتراتهای موجود نفت خام خود با شرکتهای آمریکایی تجدیدنظر کند. 

حسن نزیه خاطرنشان ساخت که ایران ممکن است قرارداد خرید نفت از آمریکا را لغو کند و دو نفتکش را که هر یک با ۵۰ هزار تن نفت چراغ و گازوئیل عازم ایران هستند به آمریکا بازگردند. ارزش نفت خریداری شده ایران که توسط این دو نفتکش حمل میشود ۴۷ میلیون دلار است.

photo_2022-09-02_18-41-20

نزیه همچنین هشدار داد که اگر حملات و انتقادات آمریکائیان علیه خرید نفت چراغ توسط ایران ادامه یابد دولت ایران ممکن است به شرکت ملی نفت ایران دستور دهد از میزان فروش نفت به آمریکا کاسته شود.

 

وی درباره این‌ پرسش که آیا ایران قصد دارد از نفت بعنوان یک اسلحه سیاسی استفاده کند یا خیر گفت؛ ما چنین قصدی نداریم زیرا ایالات متحده را به چشم یکی از بهترین مشتریان خود نگاه می کنیم. 

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر