کد خبر: 138621
A
«زاکانی» در پاسخ به منتقدان ورود شهرداری به مسکن‌سازی مدعی شد:

اگر بنا است مشکلات متعدد کشور حل شود در ابتدا سد بزرگی به نام مسکن وجود دارد

شهردار تهران اظهار کرد: سال‌ها در تهران نگاهی حاکم بود که فارغ از نیاز مردم توجه به این بود که تهران با افزایش قیمت و گرانی و بدون توجه به نیاز مردم اداره شود. لذا ما امروز میراثی داریم که یک میلیون مسکن برای شهروندان تهرانی کم داریم.

اگر بنا است مشکلات متعدد کشور حل شود در ابتدا سد بزرگی به نام مسکن وجود دارد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ علیرضا زاکانی در آیین آغاز ساخت ۵۰۰۰ واحد مسکونی در شهر تهران توسط قرارگاه جهادی مسکن شهر تهران گفت: سال گذشته هنگامی که موضوع قرارگاه جهادی مسکن مطرح شد می‌گفتند که چه نسبتی با شهرداری تهران دارد که ما پاسخ می‌دادیم انقلاب اسلامی یکی از نکاتی است که به آن می‌بالیم این بود که «ما می‌توانیم» را در ابعاد مختلف به اثبات برسانیم.

وی ادامه داد: تک‌تک ما اگر در کنار هم نباشیم نمی‌توانیم گام‌های بلند برداریم و اهداف را محقق کنیم. باید من‌ها به ما تبدیل شود و در کنار هم قرار بگیریم موضوع قرارگاه جهادی معطوف به نیاز مسکن بود و سال‌ها در تهران نگاهی حاکم بود که فارغ از نیاز مردم توجه به این بود که تهران با افزایش قیمت و گرانی و بدون توجه به نیاز مردم اداره شود. لذا ما امروز میراثی داریم که یک میلیون مسکن برای شهروندان تهرانی کم داریم.

شهردار تهران در ادامه اظهار کرد: در چنین شرایطی پاسخ به این کمبودها، حاشیه‌نشینی و گرانی مفرط در حوزه مسکن تملکی و استیجاری بود اما این متفاوت از رویکردی بود که انقلاب اسلامی به ما یاد داد که نیاز مردم را ببینید و گره از مشکل مردم باز کنید.

وی تاکید کرد: هیچ پاسخ شایسته‌ای در مقابل وضعیت موجود وجود ندارد که دو سوم پول و اعتبار فردی در سبد خانوار صرف داشتن سرپناه شود. پس از دهها سال باید به نقطه‌ای برسیم که اگر بنا است مشکلات متعدد کشور حل شود در ابتدا سد بزرگی به نام مسکن وجود دارد. امروز در مدیریت شهری در کنار سایر مسئولین در قالب تفاهم‌نامه با مجموعه‌های مختلف، در کنار دولت در جهت تامین این نیاز مردم گام برمی‌داریم و در ری مشکلی که سه دهه مردم نفرآباد را اذیت و آزار داده ان‌شاالله از امروز خاتمه پیدا کرده، تغییر نگاه در دولت و مدیریت شهری صورت گرفته و امیدواریم گره‌ها به دست مسئولین باز شود.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر