کد خبر: 138626
A

افشاگری روحانی درباره آبان ۹۸/ چه کسانی قصد سرنگونی دولت قبل را داشتند؟

رییس جمهور سابق ایران درباره سختترین چالش دوران ریاست جمهوری‌اش گفت: غروب جمعه عده‌ای تصمیم گرفتند، دولت را زمین بزنند؛ بعد‌ها افراد اصلی دستگیر شدند.

افشاگری روحانی درباره آبان ۹۸/ چه کسانی قصد سرنگونی دولت قبل را داشتند؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حسن روحانی طی یک سالی که از عمر دولت رئیسی گذشته است چند رویکرد متفاوت در مقابل این دولت داشته است. او روزهای ابتدایی حضور رئیسی در پاستور که با حملات و انتقادات تند و تیز به دولت های یازدهم و دوازدهم همراه بود مشی سکوت را پیش گرفت و تا چند ماه بر همین سبک و سیاق پیش رفت.

سکوت حسن روحانی مدتی است شکسته شده، یا گاه و بیگاه با وزرا و مدیران دوران ریاست‌جمهوری‌اش جلسه می‌گذارد یا سری به فضای مجازی زده و توئیتی را منتشر می‌کند یا با رفقای سیاسی‌اش از ناطق نوری گرفته تا سیدمحمد خاتمی و سیدحسن خمینی گعده‌های شبه‌انتخاباتی برگزار می‌کند.

گران شدن بنزین هم از مقاطع مهم ریاست جمهوری حسن روحانی بود که با حواشی زیادی روبرو شد و هنوز هم پس لرزه های آن گاه و بیگاه دامن او را می گیرد، شاید از همین روست که او تن به بیان ناگفته ها از این اتفاق سخت داده است.

روحانی درباره سخت ترین چالش سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دوران ریاست جمهوری اش روایت می‌کند که «قصد داشتیم بنزین و گازوئیل را در بازار بفروشیم و برای دولت تأمین مالی کنیم. اما بدون اینکه به مردم فشار مضائف وارد شود. ما سه قوه در مورد اجرای این طرح توافق کردیم، ولی وقتی زمان اجرا رسید، در کاسه ما گذاشتند.»

او می‌گوید: «برای سفر استانی به کرمانشاه رفته بودم. به من خبر دادند که خبرگزاری فارس اعلام کرده که آخر هفته قرار است بنزین گران شود. مردم به خیابان ریختند، صف تشکیل شد، پمپ بنزین آتش زدند. در حالی که در آن مقطع اصلا قصد این کار را نداشتیم. با این حال گفتم که برای چند ماه آینده را هم لغو کنید. هر روز یک داستان جدید پیش می‌آمد.»

نکته مهم اینجاست که روحانی خبر از دستگیری و بازجویی برخی افراد را می‌دهد؛«غروب جمعه عده‌ای تصمیم گرفتند، دولت را زمین بزنند. بعد‌ها افراد اصلی دستگیر شدند. بازجویی‌های آن‌ها موجود است که می‌گویند از چه کسانی دستور گرفته بودند.»

منبع: قرن نو

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر