کد خبر: 13866
A

تهیه‌کننده «قاتل اهلی»: چاره‌ای جز پیگیری قانونی در دادگاه ندارم

تهیه‌کننده فیلم «قاتل اهلی» با عذرخواهی از اهالی سینمای ایران گفت: برای تعیین وضعیت این فیلم چاره‌ی دیگری جز پیگیری قانونی در دادگاه برایم باقی نمانده است.

تهیه‌کننده «قاتل اهلی»: چاره‌ای جز پیگیری قانونی در دادگاه ندارم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ منصور لشگری قوچانی، با اشاره به حاشیه‌های پیش آمده در نشست رسانه‌ای فیلم «قاتل اهلی» در برج میلاد بیان کرد: تمام تلاشم را انجام دادم تا مشکل با گفت‌وگو و تعامل حل شود اما فضا و جو جلسه به گونه‌ای شد که تحت فشار روانی استاد بودن آقای کیمیایی قرار بگیرم در حالی که معتقد بودم این مسئله با مذاکره قابل حل است.

وی ادعا کرد:‌از همان تاریخ هشتم آبان‌ماه که پولاد کیمیایی اعلام کرد «قاتل اهلی» ناقص است، بیش از پنج نامه برای پیگیری به شورای داوری خانه سینما فرستاده‌ام و حتی به دنبال این بودم در جلساتی خصوصی با کارگردان، مسائل را مطرح کنیم اما ایشان هیچ‌گاه به حضور در این جلسات تن نداد. در واقع هر روز به ایشان زنگ زدیم اما اعتنایی نکرد.

لشکری قوچانی با بیان اینکه طبق روال اگر مسئله از طریق شورای حل اختلاف خانه سینما حل نشود باید به دادگاه مراجعه کرد، در پاسخ به اینکه نتیجه پیگیری در خانه سینما و حکمیتی که قرار بود برگزار شود، چه شده است؟ گفت: اصلا جلسه‌ای برای حکمیت برگزار نشده است چون آقای کیمیایی قبول نکرد که در آن حضور داشته باشد و طبق قانون اگر یکی از طرفین حکمیت را قبول نداشته باشد، باید موضوع در دادگاه هنرو رسانه پیگیری شود. پس از آن می‌توان موضوع را به دیوان عدالت اداری سپرد.

وی گفت: من در مرحله اول که در حین کار متوجه شدم فیلمنامه در حال تغییر است از آقای کیمیایی خواستم این مسئله برطرف شود. پس از آن از طریق آقای جواد طوسی، مجید رضابالا و سیروس الوند که با آقای کیمیایی رفاقت دارند پیگیر شدم تا ماجرا حل شود اما اتفاقی نیفتاد. مرحله بعد حکمیت خانه سینما بود که آنجا هم به نتیجه نرسیدیم و من الان با عذرخواهی از اهالی سینما باید بگویم که برای رسیدن به حق و حقوقم مجبورم به قانون مراجعه کنم.

قوچانی در پایان تأکید کرد:‌ آرزو دارم آقای کیمیایی حکمیت خانه سینما را بپذیرد، هر چند از نتیجه آن علم غیب ندارم و شاید حتی به ضرر من باشد اما حرفم این است که ماجرا براساس قانون پیگیری شود.

به گزارش ایسنا،در حالی «قاتل اهلی» از پیش از آغاز جشنواره تا کنون یکی از فیلم‌های پرحاشیه‌ی فجر است که تهیه‌کننده و کارگردان همچنان بر سر نسخه‌ی نهایی فیلم اختلاف دارند و در جشنواره‌ی نسخه مورد تایید کارگردان به نمایش درآمد.

 

خبرنگار ایسنا پیگیر تماس با مسعود کیمیایی درباره‌ی موارد مطرح شده از سوی لشکری قوچانی است.ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر