کد خبر: 138696
A

مخبر: گرانی‌ها کمتر می‌شود/ کشورهای منطقه علیه ما بودند

معاون اول رییس جمهور می‌گوید: امکاناتی که در کشور وجود دارد قابل تصور نیست، سرمایه‌گذاری‌های زیادی داریم و سال‌ها تراز استهلاک از سرمایه‌گذاری جلو افتاده که بسیار بحث بدی است.

مخبر: گرانی‌ها کمتر می‌شود/ کشورهای منطقه علیه ما بودند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محمد مخبر معاون اول رییس جمهور گفت: با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها حداقل یارانه هر فرد دست خودش است، هرچند اتفاقاتی در مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای افتاد اما به سرعت آرامش گرفته و با کاهش تورم این گرانی‌ها همچنان کمتر خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ابتدا که دولت را تحویل گرفتیم با مشکلات زیادی مواجه بودیم، وضعیت فروش نفت ما مناسب نبود طوری که نفتی که می‌فروختیم وجه آن را در اختیار نداشتیم، کالاهای اساسی ما همه به خط قرمز بود، گفت: کشورهای اطراف ما مدعی بودند که دیپلماسی را می‌فهمند و کشورهای منطقه علیه ما بودند اما با این راهنمایی که مقام معظم رهبری به رئیس جمهور کردند، نفت‌مان را فروختیم، پولمان را جابه‌جا کردیم و نیز کالاهای اساسی را آوردیم.

دولت سیزدهم 60 میلیون واکسن ساخت

مخبر با بیان اینکه تدبیر رهبر معظم انقلاب را باید اینجا دید، کشور ما در جنگ تحمیلی بود و سران کشورها برای میانجی می‌آمدند اما امروز کشورها از ما می‌خواهند برای حل مسائل بین‌المللی میانجی کنیم، تاکید کرد: با همین راهبرد امروز نفت‌مان را فروختیم، پولمان را جابه‌جا کردیم و روزانه 750 نفر در اثر کرونا در کشور کشته می‌شدند که نه واکسن و نه اجازه ساخت آن را می‌دادند و تجهیزات را هم تحریم کردند. وقتی دولت سیزدهم سر کار آمد طی 2 ماه، 150 میلیون واکسن وارد شد و تا امروز حدود 60 میلیون واکسن هم داخل کشور ساخته شده است.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه 2 هزار و 700 کیلومتر به دریا دسترسی داریم گفت: همچنین وجود معادن، ظرفیت‌های کشاورزی، نفت و گاز را داریم، برای استخراج یک میدان نفتی 6 میلیارد دلار نیاز داریم که 6 ماه طول می‌کشد تا نفت روی زمین بیاید و 6 ماه طول می‌کشد تا 6 میلیارد دلار درآمد داشته باشیم؛ این کشور، کشوری است که بخواهید این گونه اداره شود.

وی با اشاره به ترانزیت در کشور تصریح کرد: امکاناتی که در کشور وجود دارد قابل تصور نیست، سرمایه‌گذاری‌های زیادی داریم و سال‌ها تراز استهلاک از سرمایه‌گذاری جلو افتاده که بسیار بحث بدی است. در چند وقت گذشته بیش از 60 میلیارد دلار از محل داخلی و خارجی داریم سرمایه‌گذاری می‌کنیم که به سرعت به 100 میلیارد دلار خواهد رسید. برای انواع اشتغال اعم از خُرد، خانگی، بزرگ یا متوسط مدل و منبع و ظرف اجرا تعریف کرده‌ایم، کاری که برای مسکن نیز انجام داده‌ایم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: این گونه نیست که به احداث چهار میلیون مسکن اتهام می‌گذارند، با کمک همین مردم و جهادی‌ها انجام شده و طی قراردادی که با قرارگاه امام حسن (ع) منعقد شده، طی دو سال و نیم یک نفر از مجموعه کمیته امداد و بهزیستی بدون مسکن نمی‌ماند و برای مسکن برنامه داریم.

منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر