کد خبر: 138706
A

رستم قاسمی: زمین از ما، ساخت ویلا از شما!

وزیر راه و شهرسازی می‌گوید: در استان‌هایی که زمین وجود دارد، زمین به صورت تک واحدی و ویلایی به مردم ارائه و قرارداد یکساله بسته شود.

رستم قاسمی: زمین از ما، ساخت ویلا از شما!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ رستم قاسمی وزیر  راه و شهرسازی، نشستی را به صورت ویدئوکنفرانس با معاونان و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور برگزار کرد.

در این نشست، قاسمی به موضوع واگذاری زمین به خود مردم برای ساخت خانه‌های دوطبقه، سه طبقه و ویلایی تک واحدی، اشاره کرد. او پیش از این هم یکی از محورهای طرح نهضت ملی مسکن را واگذاری زمین به متقاضیان به منظور احداث واحدهای ویلایی عنوان کرده بود.

وی با تاکید بر اینکه اولویت واگذاری زمین به خود مردم است تا مردم خودشان بسازند گفت: مردم خودشان تدریجی خانه را می سازند، باید کار کنیم تا مردم از مستاجری نجات پیدا کنند.

قاسمی تصریح کرد: در استان‌هایی که زمین وجود دارد، زمین به صورت تک واحدی و ویلایی به مردم ارائه و قرارداد یکساله بسته شود. در این زمینه هرجایی هم که زمین کم است اجازه ساخت دو طبقه و سه طبقه داده شود تا مردم به صورت گروهی خانه هایشان را بسازند.

قاسمی با اشاره به اینکه اولویت اول در طرح نهضت ملی مسکن واگذاری ویلایی تک واحدی به مردم در استان‌هایی است که زمین لازم وجود دارد، درخصوص اهمیت سرعت ساخت مسکن در کشور به مدیران راه و شهرسازی استان‌ها گفت: مدیران راه و شهرسازی هر روز به پروژه های ساخت مسکن سرکشی کنند.

قاسمی تصریح کرد: بنیاد مسکن با آنکه هزاران پروژه در دست دارد عملکرد و پیشرفت خوبی دارد.

وی افزود: مسئول کار در ساخت مسکن در استان مدیر کل راه و شهرسازی هر استان است. اولویت اول واگذاری زمین به خود مردم است، مورد بعدی خود مالکانی است که زمین دارند و تسهیلات ساخت مسکن را از طریق طرح نهضت ملی مسکن در اختیارشان قرار داده می شود.

 وی با اعلام اینکه دست مدیران کل راه و شهرسازی  در هر نوع اقدام عملیاتی در طرح نهضت ملی مسکن و قرارد با انبوه سازان باز است، بیان کرد: با انبوه سازان زمین تهاتر کنید.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عملکرد بانک مسکن افزود: گزارشی مبنی برعدم همکاری بانک مسکن در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون اعلام نشده است.

عضو کابینه دولت سیزدهم وضعیت تعدادی از استان‌ها را در حوزه تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، نامطلوب خواند و به مدیران کل راه و شهرسازی آنها مهلت داد تا نسبت به تعیین تکلیف زمین‌ها برای ساخت واحدهای مسکونی اقدام کنند.

وی افزود: ما نباید از برنامه زمان‌بندی طرح نهضت ملی مسکن عدول کنیم و تمامی اختیارات لازم را هم به استانداران به عنوان روسای شورای عالی مسکن داده‌ایم و کوتاهی و تاخیر در این زمینه پذیرفتنی نیست.

قاسمی بر ظرفیت بالای بافت های فرسوده در تولید مسکن که بطور متوسط از نوسازی هر واحد فرسوده ۳ واحد جدید نیزتولید می شود، تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی به مدیران راه و شهرسازی دستور داد با جدیت بیشتری به این موضوع بپردازند و بسته‌های تشویقی مناسبی برای سازندگان تعریف کنند و به صورت هفتگی ضمن بازدید از محلات هدف و روند نوسازی مسکن را پیگیری کنند و به عنوان یک اولویت جدی مدنظر قرار دهند.

عضوکابینه دولت سیزدهم تاکید کرد: چنانچه بسته‌های تشویقی مناسب برای این کار تعریف شود نیاز چندانی به تسهیلات بانکی هم نخواهد بود.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر