کد خبر: 138913
A

کشف سند اطلاعات هسته‌ای یک کشور در اقامتگاه شخصی ترامپ

تارنمای هیل نوشت: در بازرسی پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) از اقامتگاه دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا یک سند محتوی اطلاعات هسته ای یک کشور خارجی و دیگر قابلیت های دفاع نظامی آن کشف شده است.

کشف سند اطلاعات هسته‌ای یک کشور در اقامتگاه شخصی ترامپ

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تارنمای هیل نوشت: در بازرسی پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) از اقامتگاه دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا یک سند محتوی اطلاعات هسته ای یک کشور خارجی و دیگر قابلیت های دفاع نظامی آن کشف شده است.

هیل نوشت این سند در تفتیش اقامتگاه ترامپ در مارآلاگو در ۸ آگوست (۱۷ مرداد) که با مجوز اف بی آی انجام شد، بدست آمده است.

واشنگتن پست نخست این خبر را روز سه شنبه منتشر کرد و نوشت منابعی که از کشف این سند خبر داده اند در گفت و گو با این روزنامه هویت کشور خارجی را فاش نکردند.

این روزنامه آمریکایی پیشتر گزارش داده بود که اف بی آی به دنبال اسنادی درباره اطلاعات هسته ای است که بعدها ترامپ آن را به شوخی گرفت و رد کرد.

تحقیقات پلیس فدرال آمریکا با گذشت یک سال از خروج ترامپ از کاخ سفید انجام می شود که طی آن اف بی آی موفق به کشف ۱۰۰ سند طبقه بندی شده است.

این اسناد به مجموع ۳۰۰ سند طبقه بندی شده اضافه شد که از زمان خروج ترامپ از قدرت در سال ۲۰۲۰ بازیابی شده است.

درحالی در بازرسی های پلیس فدرال آمریکا اسناد محرمانه از اقامتگاه شخصی ترامپ بدست آمده است که اسنادی با این سطح امنیتی و یا اسناد مربوط به اطلاعات هسته ای به طور معمول در یک مرکز امن نگهداری می شوند.

یک قاضی روز دوشنبه با درخواست ترامپ درباره تعیین بازرس ویژه برای بررسی اسناد کشف شده در مارآلاگو موافقت کرد. این یعنی ، یک فرد مستقل، اطلاعاتی را که توسط دادگاه ها ارزیابی می شود، بررسی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، این اسناد جزئیات بیشتری درباره ۳۳ جعبه‌ای که در اقامتگاه ترامپ کشف شده‌اند، ارائه می‌کند. مستندات جدید نشان می‌دهند اسنادی که برچسب محرمانه داشته‌اند گاهی با اقلام دیگری مانند کتاب، مجله و بریده‌های روزنامه‌ها آمیخته بوده‌اند. جستجوها نشان داد ۹۰ پوشه خالی هم وجود داشت که روی ۴۸ مورد آنها برچسب طبقه ‌بندی‌ شده درج شده بود و مشخص نیست که چرا این پوشه‌ها خالی بوده و آیا ممکن است برخی اسناد مفقود شده باشند.

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد اسناد دولتی که در اقامتگاه ترامپ در فلوریدا نگهداری می‌شد، با هدف جلوگیری از تحقیقات اف بی آی، احتمالا پنهان و حذف شده‌اند.

پیش از یورش پلیس فدرال به اقامتگاه ترامپ در فلوریدا، آرشیو ملی و وزارت دادگستری تلاش زیادی برای بازیابی این اسناد فوق محرمانه انجام دادند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر