کد خبر: 138947
A

اوکراین خاکش را از روسیه پس گرفت؟

زلنسکی رئیس جمهور اوکراین مدعی توفیق جدید ارتش کشور خود شد. البته او از نقاط آزاد شده اسم نبرد، و فقط گفت که «الان وقت نام بردن از آنها نیست.»

اوکراین خاکش را از روسیه پس گرفت؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، ادعا کرده است که نیروهای این کشور چندین سکونتگاه را از نیروهای روسیه پس گرفته‌اند.

در روزهای اخیر شایعاتی دایر بر پیشروی اوکراین در منطقه شرقی خارکیف جریان داشت، اما مقام‌های اوکراینی در مورد آن سکوت کرده بودند.

آقای زلنسکی از نقاط آزاد شده اسم نبرد، و فقط گفت که «الان وقت نام بردن از آنها نیست.»

در تحولی دیگر مقام‌های آمریکایی گفتند که اوکراین در حال «پیشروی آهسته اما موثر» در مقابل نیروهای روسیه است.

آقای زلنسکی در نطق ویدئویی شبانه خود برای مردم اوکراین گفت که «خبرهای خوبی» درباره موفقیت‌های نیروهای اوکراینی دارد.

سربازان اوکراینی در جنوب شرقی خارکیف عملیاتی تهاجمی را در جهت منطقه شرقی دونتسک شروع کرده‌اند. روسیه از زمان شروع جنگ کنترل نظامی وسیعی بر دونتسک داشته است.

برخی گزارش‌ها حاکیست که نیروهای اوکراینی ممکن است چند ده کیلومتر از شهر ایزیوم، یک نقطه مهم ارتباطی در زنجیره تدارکات روسیه، فاصله داشته باشند.

کالین کال معاون امور سیاستگذاری وزارت دفاع آمریکا گفت که نیروهای اوکراینی در این ناحیه بهتر از نیروهای روسیه عمل کرده‌اند.

ستاد مشترک ارتش اوکراین در گزارش پایان روز چهارشنبه گفت که کلیه حملات روسیه در خارکیف و دونتسک را «دفع کرده است» اما دو طرف به مبادله آتش توپخانه و حملات هوایی ادامه می‌دهند که به ده‌ها نقطه خسارت وارد کرده است.

منبع: انتخاب

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر