کد خبر: 139017
A

شیرین کننده های مصنوعی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد

یک بررسی منتشرشده در مجله پزشکی «بریتیش مدیکال ژورنال» نشان داد که شیرین کننده‌هایی که در بسیاری از نوشیدنی‌ها و غذا‌ها به جای شکر مورد استفاده قرار می‌گیرد، احتمال دارد خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش دهد. باتوجه به ضرر قند‌های افزوده، از شیرین کننده‌های مصنوعی به عنوان جایگزین در هزاران نوع غذا و نوشیدنی استفاده می‌شود تا ضمن حفظ طعم شیرین، میزان قند مرتبط با آن کاهش یابد.

شیرین کننده های مصنوعی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یک بررسی منتشرشده در مجله پزشکی «بریتیش مدیکال ژورنال» نشان داد که شیرین کننده هایی که در بسیاری از نوشیدنی ها و غذاها به جای شکر مورد استفاده قرار می گیرد، احتمال دارد خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی را افزایش دهد.

به گزارش  القدس العربی، باتوجه به ضرر قندهای افزوده، از شیرین کننده های مصنوعی به عنوان جایگزین در هزاران نوع غذا و نوشیدنی استفاده می شود تا ضمن حفظ طعم شیرین، میزان قند مرتبط با آن کاهش یابد.

نتایج این بررسی نشان داد که شیرین کننده های مصنوعی از جمله آسپارتام، آسه سولفام-K و سوکرالوز با افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی، بیماری های مغزی عروقی و بیماریهای عروق کرونری قلب در ارتباط است.

«ماتیلد تافر» مدیر تحقیقات مؤسسه ملی بهداشت و تحقیقات پزشکی گفت:« این یافته ها همسو با جدیدترین گزارش سازمان جهانی است که از استفاده از شیرین کننده های مصنوعی به عنوان جایگزین امن برای شکر حمایت نمی کند »

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر