کد خبر: 139020
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۹ شهریور سال ۱۳۵۹:

اسکناسهای ۲۰ تومانی رژیم گذشته جمع آوری می شود

اخبار و گزارش های ۱۹ شهریور ۱۳۵۹ رادر دیدبان تاریخ می خوانید

اسکناسهای ۲۰ تومانی رژیم گذشته جمع آوری می شود

به گزارش دیدبان تاریخ؛ روز چهارشنبه ۱۹ شهریور سال ۱۳۵۹ است. صفحه نخست چاپ دوم روزنامه اطلاعات که در ۱۶ صفحه و به قیمت ۱۵ ریال منتشر شده است را مشاهده می نمایید. تیتر اول روزنامه به شرکت ۸۰۰ هزار واحد صنفی در انتخابات اتحادیه ها اشاره دارد. همچنین پاسخ روسای قوای قضائیه و مقننه به اظهارات رئیس جمهوری و دعوت ۱۰۴ نماینده مجلس اول از رئیس جمهور بنی صدر برای مذاکره حضوری در این مجلس و خبرهایی از درگیری در سرتاسر نوار مرزی ایران و عراق و بازدید فرماندهان ارتش از این منطقه و نقل قولی از حجت الاسلام موسوی خوئینی ها مبنی بر اینکه اسلامی که فقط مالکیت را بشناسد اسلام آمریکایی است از جمله تیترهای دیگر این شماره اطلاعات هستند.

به صفحه ۱۵ روزنامه می رویم به اطلاعیه بانک مرکزی بر می خوریم که از آغاز جمع آوری یکسری اسکناس و سکه های مربوط به رژیم سابق و توزیع سری جدید آنها اشاره دارد.

متن خبر را یکبار دیگر مرور می کنیم.

کار جمع آوری اسکناسهای دویست ریالی و سکه های یک ریالی رژیم گذشته از روز چهارشنبه نوزدهم شهریور ماه جاری آغاز می شود.

بانک مرکزی ایران طی اطلاعیه ای ضمن اعلام این مطلب افزود؛

هموطنان  عزیز می توانند از تاریخ ۱۹ شهریور ماه تا تاریخ ۱۷ مهرماه ۵۹ اسکناسهای دویست ریالی که دارای عکس شاه مخلوع می باشد و یا روی عکس مختلط شده است همچنین سکه های یک ریالی قدیم را در شعب بانکهای داخل کشور تعویض کنند.

IMG_20220910_073817_059

به جای اسکناس دویست ریالی رژیم گذشته اسکناسهای جدید که روی آن تصویر بارگاه حضرت رضا(ع) و آرم و عبارت جمهوری اسلامی ایران و روی دیگر تصویر آرامگاه بوعلی سینا و علامت جمهوری اسلامی چاپ‌ شده است به جریان گذاشته میشود. به جای سکه های یک ریالی قدیم نیز یک ریالی های جدید جمهوری اسلامی ایران و یک ریالی یادبود روز قدس به جریان گذاشته شده است.

IMG_20220910_073821_913

بانک مرکزی در اطلاعیه خود  با یادآوری این مساله که اسکناسهای دویست ریالی و سکه های یک ریالی رژیم گذشته از روز جمعه ۱۸ مهرماه از درجه اعتبار ساقط خواهد بود از کلیه هموطنان تقاضا کرده است بعنوان یک وظیفه دینی و اجتماعی خبر جمع آوری اسکناسهای دویست ریالی و سکه یک ریالی را به همگان اطلاع دهند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر