کد خبر: 139061
A

علم الهدی:ولایت فقیه تداوم و مظهر حاکمیت الله است/ "لیبرال دموکرات مسلمان" یعنی مُشرک مسلمان

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی: در زمان غیبت امام، ولایت فقیه تداوم و مظهر حاکمیت الله و مبنای فکری نظام اسلامی است.

علم الهدی:ولایت فقیه تداوم و مظهر حاکمیت الله است/  "لیبرال دموکرات مسلمان" یعنی مُشرک مسلمان

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سیداحمدعلم الهدی روز شنبه در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی کشور در مشهد، افزود: دانشگاه مرتب در حال تغییر و تحول است و هرسال دانشجویان زیادی وارد دانشگاه و یا فارغ التحصیل می‌شوند. در دانشگاه و با حضور جامعه دانشگاهی می‌توان تصمیمات سازنده گرفت.

وی با بیان اینکه از طرف امام(ره) بسیج اساتید و بسیج طلاب به عنوان مرزبان فکر و اندیشه نظام و انقلاب مشخص شده‌اند، بیان کرد: در شرایطی که دشمن مدام در حال تهاجم است و بی باکانه می‌تازد، اقتضا می‌کند آمادگی همگانی و عمومی مبارزاتی در برابر استکبار داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه باید روی تثبیت مبانی اندیشه و باورمندی حکمرانی نظام اسلامی در جامعه دانشگاهی اقدام کنیم، افزود: عدم توجیه و تحلیل و معرفت شناسی مبانی نظام و انقلاب در محیط دانشگاه از جمله مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.

وی گفت: اگر خدای نکرده جریان فکری و فرهنگی انقلاب در دانشگاه دچار ضربه شود، مسوول آن بسیج دانشگاهی است. همچنین اگر در حوزه علمیه در اصول وظایف دچار رخوت شود، مسوول آن بسیج طلاب است.

آیت الله علم الهدی افزود: فرق نظام ایدئولوژیک با دیگر نظامهای حکومتی در این است که نظام غیر ایدئولوژیک پایه اندیشه‌ای ندارد، اما نظام اسلامی بر پایه ایدئولوژی در فکر، اندیشه و باور استوار است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه متاسفانه مبنای فکری نظام در جامعه دانشگاهی روشن شده و جا افتاده نیست، افزود: در عرصه زندگی ما یک حاکمیت بیشتر وجود ندارد و جز او کسی را نباید حاکم بدانیم. اگر غیر از خدا حاکمیت را برای کسی دیگر بدانیم مشرک هستیم. چندسال قبل یک گروه سیاسی داخلی خود را "لیبرال دموکرات مسلمان" نامید، در حالیکه این به معنای مشرک مسلمان است.

 علم الهدی با اشاره به اینکه در جهان بینی توحیدی، حاکمیت حق خدا است، افزود: در زمان غیبت امام، ولایت فقیه تداوم و مظهر حاکمیت الله و مبنای فکری نظام اسلامی است. 

بنابر گزارش سایت دیده بان ایران؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه حکمرانی اسلامی و مبانی عملی و رفتاری که مورد توصیه خدا است نیز باید عملی شود. اظهار داشت:  امروز در حکمرانی اسلامی مشکل داریم. در حالیکه شناخت مبانی اندیشه اسلام مهم است و همچنین اسلام برای اینکه حاکمیت داشته باشد باید قوانین آن عملی شود.

امام جمعه مشهد گفت: اگر مبانی ایدئولوژیک نظام برای مردم توجیه نشده باشد، طبیعی است که با هر قانون و واجب شرعی مخالفت خواهد شد. اگر مبانی نظام در دانشگاه تثبیت شود، پرتو آن جامعه را فرا خواهد گرفت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر