کد خبر: 139083
A

پس از حذف ارز ترجیحی، قیمت دلار ۳۰ درصد افزایش یافت

قیمت دلار آزاد بیش از ۲۰ درصد از ابتدای سال افزایش یافته است. این روند افزایش قیمت پس از حذف ارزترجیحی برای واردات نهاده های دامی و مواد غذایی سرعت بیشتری پیدا کرده و در عمل نرخ میانگین موزون قیمت ارز حدود ۳۰ درصد بالا رفته است.

پس از حذف ارز ترجیحی، قیمت دلار  ۳۰ درصد افزایش یافت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ قیمت دلار آزاد بیش از ۲۰ درصد از ابتدای سال افزایش یافته است. این روند افزایش قیمت پس از حذف ارزترجیحی برای واردات نهاده های دامی و مواد غذایی سرعت بیشتری پیدا کرده و در عمل نرخ میانگین موزون قیمت ارز حدود ۳۰ درصد بالا رفته است. 

قیمت ارز نیما (که مبنای قیمت گذاری کالاهای اساسی، مواد غذایی و تولیدات داخلی است)، نسبت به ابتدای سال ۳۰۰۰ تومان بالا رفته است.

پس از حذف ارز ترجیحی و به تبع آن نرخ تورم ماهانه ۱۲.۲ درصدی و قول رئیس جمهور (۱۴۰۱/۴/۴) مبنی بر توقف افزایش قیمتها، انتظار می رفت که دولت افزایش قیمتها را متوقف کند.

سود خالص فقط ۲۰ بنگاه صنعتی و معدنی رانتی ۳۵۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ بود.

دولت که می خواهد تحریمها را ادامه بدهد، اول این که اجرای بودجه انبساطی را متوقف کند و دوم این که همه فشار تحریمها را به مردم منتقل نکند. مردم مستاصل و درمانده اند و بیش از این تاب افزایش قیمتها را ندارند. دولت برای اداره کشور بایستی بر روی بنگاههای رانتی سودآور کاسب تحریمها متمرکز شود.  

photo_2022-09-10_17-56-34

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر