کد خبر: 139163
A

از آنلاین‌شاپ‌های طلا چه خبر؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن تأکید بر اینکه ورود طلا به فضای مجازی حساس است گفت: تا زمانی که زمینه و بستر ورود طلا به فضای مجازی مهیا نشده به گونه‌ای که مردم ضرر و زیان نکنند، برای طلا نیازی به فضای مجازی نداریم.

از آنلاین‌شاپ‌های طلا چه خبر؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ ابراهیم محمدولی رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد خرید اینترنتی طلا اظهار کرد: نمی‌توان گفت نباید کسی در فضای مجازی فعالیت کند زیرا امروزه در همه کشورها به راحتی در فضای مجازی داد و ستد انجام می‌شود و هیچ کسی نمی‌تواند این فضا را محدود و ممنوع کند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: اما اینکه ما عنوان کردیم و هنوز هم می‌گوییم که ورود طلا به فضای مجازی حساس است از این جهت است که در فضای مجازی عکسی را می‌گذارند و ممکن است جنس در آن عکس با آن چیزی که واقعیت دارد متفاوت باشد. بنابراین تا زمانی که زمینه و بستر ورود طلا به فضای مجازی مهیا نشده به گونه‌ای که مردم ضرر و زیان نکنند، برای طلا نیازی به فضای مجازی نداریم.

وی ادامه داد: پیشنهاداتی در مورد ورود رسمی طلا به فضای مجاری به سازمان صنعت و معدن و اتاق اصناف ایران دادیم. آنها هم به دنبال این ماجرا هستند تا خرید اینترنتی طلا با هماهنگی اتحادیه مربوطه و برنامه ریزی باشد.

تأمین زیرساخت‌ها برای فروش اینترنتی طلا الزامی است

محمدولی اضافه کرد: در واقع اگر کسی فضایی را در بستر اینترنت برای فروش طلا ایجاد کرد، باید سازمان در جریان باشد و یک فضای فیزیکی هم داشته باشد که اگر در این فضای مجازی ایراد و اشکال پیدا شد، بلافاصله به سراغ این فرد رفت که این جنس فروخته شده، ایراد و اشکال دارد و باید رضایت مشتری را جلب کرد.

وی افزود: بنابراین با توجه به اینکه هنوز این زیرساخت‌ها فراهم نشده، فضای مجازی برای خرید و فروش طلا موقعیت خوبی نیست. اما اگر زیرساخت‌ها آماده شود، قطعاً فروش طلا در فضای مجازی بسیار مفید خواهد زیرا هزینه‌های کمتری را در پی خواهد داشت.

محمدولی با تاکید بر اینکه به اعتقاد ما باید اتحادیه در جریان مجوز دادن به فروش طلا در فضای مجازی باشد، گفت: از جمله شروط عرضه طلا در فضای مجازی این است که فروشنده باید یک فضای فیزیکی هم داشته باشد؛ در واقع می‌گویند که آقای ایکس واحد صنفی دارد، مغازه دارد، پروانه کسب دارد و در واحد صنفی مشغول است، سرمایه اش هم در ویترین است و الان می‌خواهد برای فروش طلا در فضای مجازی مجوز بگیرد. در این صورت می‌توان مجوز داد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه کرد: همچنین باید شرایط برای پیگیری خرید انجام شده فراهم باشد؛ هر عیار و وزن و ظاهر طلا باید مشخص شود. اگر در خرید طلا یک گرم وزن آن کمتر شود، باید مشخص باشد که به کجا برای پیگیری می‌توان رجوع کرد و باید مرجع متقلب شناسایی شود.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر