کد خبر: 139202
A

مساعدت مدیر ایرانی گوگل برای رفع مشکل کاربران ایرانی +تصویر

یکی از مدیران ارشد گوگل که از قضا ایرانی است و در حل چالش پیشین ایرانی‌ها با گوگل یعنی امکان دریافت نوتیفیکیشن روی موبایل، نقش پررنگی ایفا کرده بود، چند روز پیش به ماجرای گوگل پلی نیز ورود پیدا کرد.

مساعدت مدیر ایرانی گوگل برای رفع مشکل کاربران ایرانی +تصویر

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ یکی از مدیران ارشد ایرانی گوگل به مشکل اخیر دانلود از گوگل پلی ورود کرده و پس از پیگیری‌ها، از حل این مشکل برای کاربران ایرانی خبر داد.

طی یک ماه گذشته تحریمی جدید بر سر کاربران ایرانی سایه افکنده بود و روز به روز به گستره آن افزوده‌تر می‌شد. ماجرا از این قرار بود که برخی از ایرانی‌ها با مشکل دانلود اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها از گوگل‌پلی رو به رو شدند. این افراد حتی امکان دانلود اپ‌های ایرانی را نیز از این فروشگاه اندرویدی نداشتند.

گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی نشان از این داشت که این موضوع البته تنها مختص به ایران نیست و کاربران کشورهای تحریمی مثل روسیه نیز با آن مواجه شده‌اند.

025

«ایمان رحمتی زاده»، از مدیران ارشد فایربیس گوگل که در حل چالش پیشین ایرانی‌ها با گوگل یعنی امکان دریافت نوتیفیکیشن روی موبایل، نقش پررنگی ایفا کرده بود، چند روز پیش به ماجرای گوگل پلی نیز ورود پیدا کرد.

او با انتشار توییتی از کارشناس‌های ایرانی خواست تا در این زمینه اطلاعات بیشتری در اختیار او قرار دهند و سرانجام بامداد امروز از حل این مشکل برای کاربران ایرانی خبر داد.

بررسی‌های ما نیز نشان می‌دهد این مشکل اگرچه هنوز به طور کامل برای همه رفع نشده است اما بسیاری از کاربران مجددا می‌توانند بازی و برنامه‌ها را از گوگل‌پلی دانلود کنند.

چنین چالشی به اعتقاد کارشناسان، می‌توانست خطرات امنیتی برای کاربران و تبعات اقتصادی برای پلتفرم‌ها و استارتاپ‌ها به دنبال داشته باشد؛ با این وجود شاهد سکوت وزارت ارتباطات در این زمینه بودیم. وزارتخانه‌ای که وظیفه پیگیری حقوق کاربران ایرانی از پلتفرم‌ها را دارد، هیچ اقدامی در راستای چالش جدید انجام نداده و در نهایت شاهد پیگیری و حل مشکل از سوی یک مدیر ایرانی شاغل در گوگل هستیم.

منبع: دیجیاتو

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر