کد خبر: 139205
A

رد پای آمریکا در حمله ناگهانی اوکراین به روسیه!

نیویورک تایمز نوشت: رییس کمیته اطلاعات در مجلس سنای آمریکا گفت که ضد حمله نیروهای اوکراینی در نتیجه کار اطلاعاتی آمریکا با همکاران اوکراینی و انگلیسی صورت گرفته است.

رد پای آمریکا در حمله ناگهانی اوکراین به روسیه!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ روزنامه نیویورک تایمز نوشت که سازمان اطلاعات آمریکا به آماده سازی برای حمله ارتش اوکراین به حومه شهر«خارکوف» کمک کرده است.

این روزنامه نوشت که آمریکا و اوکراین در تابستان گذشته در زمینه تبادل اطلاعاتی فعالیت کردند و آمریکا اطلاعاتی درباره مراکز فرماندهی و انبارهای مهمات و دیگر مراکز اصلی ارتش روسیه در جریان حمله نظامی روسیه اوکراین به کی یف می دهد.

این روزنامه همچنین نوشت که اعلام طرح های اوکراین برای ضد حمله به جنوب قبل از حمله به شمال شرق شیوه کلاسیک است که ارتش آمریکا برای سردرگم کردن دشمن از آن استفاده می کند.

یک سناتور آمریکایی نیز اعتراف کرد که کشورش در ضد حمله اوکراین به روسیه به کی یف کمک کرده است.

به گزارش سی ان ان، «مارک وارنر»رییس کمیته اطلاعات در مجلس سنای آمریکا گفت که ضد حمله نیروهای اوکراینی در نتیجه کار اطلاعاتی آمریکا با همکاران اوکراینی و انگلیسی صورت گرفته است.

این سناتور آمریکایی به سی ان ان گفت که بخشی از پیشروی اوکراینی ها در نتیجه حمایت گسترده آمریکا و همپیمانانش در ناتو بوده است و نیز در نتیجه کار اصلاعاتی با اوکراینی و با دوستان آمریکا به ویژه انگلیسی ها بوده است.

به گفته وارنر سازمان های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس در «ماندن نیروهای روسی در حالت نگرانی» موفق شدند.

این در حالی است که  ارتش اوکراین روز گذشته اعلام کرد که از عقب‌نشینی نیروهای روسیه از برخی مناطق مسکونی در خرسون خبر داد.

ارتش اوکراین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای روسیه از برخی مناطق مسکونی در خرسون واقع در جنوب اوکراین عقب‌نشینی کرده‌اند.

در بیانیه فوق به ادامه عقب‌نشینی نیروهای روسیه از مواضع خود در خاکیف به‌دلیل ضدحملات ارتش اوکراین اشاره شده و آمده است که این ارتش مناطق مسکونی در خارکیف را باز پس می‌گیرد.

دستاوردهای نظامی اوکراین از نظر سیاسی برای آقای زلنسکی مهم است، زیرا او می‌خواهد همچنان کشورهای اروپا را در شرایطی که این کشورها به دلیل کاهش صادرات گاز روسیه با مشکل مواجه شده‌اند، حامی خود نگه دارد.

میخایلو پودولیاک، مشاور رئیس جمهوری اوکراین، حمله نیروهای روسی به ایستگاه برق «سی‌اچ‌پی‌پی-۵» خارکیف را یک «پاسخ بزدلانه» توصیف کرد.

اولکسی رزنیکف، وزیر دفاع اوکراین در گفتگو با «فایننشال تایمز» با بیان اینکه احتمال ضدحمله روسیه وجود دارد، بر کنترل و دفاع از مناطق آزاد شده تأکید کرد.​

منبع: جماران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر