کد خبر: 139216
A

ثبت شرکت + تمامی مراحل انجام ثبت در وثوق

ثبت شرکت به معنای انجام اقدامات لازم برای تشکیل یک نهاد برای کسب و کار شما در یک شهر و دریافت مجوزها و مجوزهای مورد نیاز برای فعالیت کسب و کار است.

ثبت شرکت + تمامی مراحل انجام ثبت در وثوق

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ ثبت شرکت به معنای انجام اقدامات لازم برای تشکیل یک نهاد برای کسب و کار شما در یک شهر و دریافت مجوزها و مجوزهای مورد نیاز برای فعالیت است.ثبت شرکت به معنای انجام اقدامات لازم برای تشکیل یک نهاد برای کسب و کار شما در یک شهر و دریافت مجوزها و مجوزهای مورد نیاز برای فعالیت است.

خدمات ثبتی ما عبارتند از

  • مشاوره ثبت شرکت
  •  ۲- مشاوره ثبت برند
  •  ۳- ثبت تغییرات شرکتها
  •  4- مشاوره حسابداری
  •  5- طراحی وب سایت و برندسازی

ثبت شرکت ، یک ثبت برای سازمان‌ها در یک حوزه قضایی است که تحت آن فعالیت می‌کنند. ثبت کسب و کار آماری هدف متفاوتی با ثبت کسب و کار دارد.

کارشناسان وثوق در کنار شما هستند تا تمامی شرایط ثبت شرکت در سال 1401 را برای شما مهیا کنند.

ثبت شرکت چیست؟

ثبت شرکت به معنای انجام اقدامات لازم برای تشکیل یک نهاد برای کسب و کار شما در یک شهر و دریافت مجوزها و مجوزهای مورد نیاز برای فعالیت کسب و کار است.

هر مرحله از ثبت کسب و کار مستلزم این است که گزینه های خود را در نظر بگیرید، فرم های لازم را تکمیل و پر کنید و سپس هزینه های تشکیل پرونده و ثبت نام را پرداخت کنید. اگر ساختار ثبت کسب و کار، مالکیت و فعالیت های شما ساده نباشد، برای ثبت شرکت به مشاوره یک حسابدار و یک وکیل نیاز دارید.

مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها

برای ثبت شرکت باید سلسله مراتب را رعایت کنید و طبق مراحل تاسیس شرکت در اداره که به صورت مختصر به آن می پردازیم باید مراحل را طی کنید. ما در موسسه ثبت شرکت vosoq.ir گام به گام مراحل مختلف را آموزش می دهیم.

00000000000000000000000000000000000000001

تفاوت تاسیس و ثبت شرکت

در قانون تجارت انواع شرکتها را داریم که برای هر کدام از آنها تفاوت تاسیس و ثبت شرکت وجود دارد.

تفاوت تاسیس و ثبت شرکت بطور کلی ناشی از این است که در ثبت با تاسیس و ایجاد شرکت را قانونی ثبت می نماییم.

این ثبت نزد اداره ثبت شرکتها که زیر مجموعه سازمان ثبت است رخ می دهد.

سندی که بابت این ثبت صادر می شود سند رسمی است.

ثبت شرکت به معنی این است که ایجاد قانونی شرکت را به صورت رسمی ثبت نماییم.

به اطلاع عموم و دولت برسانیم. از سیستم قانونی بخواهیم شرکت ما را تحت یک شماره ملی به رسمیت بشناسد.

تاسیس شرکت اما ایجاد شرکت بر اساس شرایط قانونی است که گفته شده است.

مثلا در سهامی خاص زمانی که مدیران و بازرسان شرکت سمتهای خود را رسما و کتبا پذیرفته اند تاسیس رخ داده است.

شرکت تشکیل شده است و شخصیت حقوقی شرکت ایجاد گشته است.

در شرکتهایی مانند با مسئولیت محدود و تضامنی وقتی تمام سرمایه نقدی پرداخت شده باشد. تمام سرمایه غیرنقد تقویم و تسلیم شده باشد شرکت تشکیل شده است.

البته در نهایت سند صادر شده از اداره ثبت شرکتها ” آگهی تاسیس” شرکت صادر می کند. اما این آگهی تاسیس به معنی این نیست قبلا تشکیل نشده است.

با ثبت شرکت تاسیس شرکت قانونا نزد مردم و دولت شناخته شده خواهد بود.

ثبت شرکت چیست؟  

ثبت شرکت یک قرارداد تجاری است که میان افراد حقیقی و حقوقی منعقد می‌شود. بر اساس این قرارداد طرفین باید در چارچوب قوانین تعیین شده مشغول به فعالیت شوند.

طبق قانون کشور، ثبت تمامی شرکت‌های تجاری الزامی است. افراد پس از تاسیس شرکت برای انجام فعالیت‌های تجاری و بهره‌مندی از مزایای شرکت باید در اداره امور ثبت شرکت‌ها، شرکت خود را ثبت کنند.

لازم به ذکر است اداره امور ثبت شرکت‌ها زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است. با اتمام مراحل ثبت شرکت‌ها در این سازمان، کد 11 رقمی و شماره ثبت برای شرکت دریافت خواهید کرد.

 

قوانین ثبت شرکت

قوانین ثبت شرکت گستردگی بسیاری دارد اما از اینجا شروع می کنیم که : برای داشتن هر حرفه و یا کسب و کاری، داشتن طرحی از پیش تعیین شده، همراه با برنامه ریزی دقیق و حرفه ای از نظر مالی و اجرایی، می تواند ابتدایی ترین و اساسی ترین گام ها باشد. در این میان ثبت شرکت و آگاهی از قوانین ثبت شرکت از اولین گام ها برای شروع یک کسب و کار است که باید آن را مد نظر قرار داد.

براساس اینکه هدف شما از ثبت شرکت چه می تواند باشد، قوانین ثبت شرکت، مراحل و شرایط آن در نظر گرفته می شود. برخی افراد با هدف نوآوری در کار و حرفه و ارائه ایده های نو یا طراحی وب سایت های اینترنتی، برای ثبت شرکت اقدام می کنند؛ و یا برخی دیگر بدون هیچ ایده ای، به سبب داشتن یک شرکت رسمی یا قانونی برای ادامه حیات شرکت خود، اقدام به ثبت شرکت می کنند.

در ایران نیز ثبت شرکت ها بر اساس اهداف و نوع ثبت به صورت های مختلفی انجام می گیرد. در گذشته مراحل، شرایط و قوانین ثبت کسب و کار با طی پروسه بسیار سخت و زمانبر اداری صورت می گرفت. اما امروزه این پروسه به دلیل الکترونیکی شدن، بسیار سریع تر و با صرف زمان و هزینه ثبت شرکت کمتری قابل پیگیری و ثبت می باشد؛ همین امر سبب گسترش ثبت انواع شرکت خدماتی، ثبت شرکت های بازرگانی و به تفکیک مناطق مختلف مانند ثبت شرکت در تبریز یا ثبت شرکت در مشهد و غیره شده است؛ تا از این طریق بتوانند علاوه بر معرفی خدمات و محصولات خود، در رقابت با سایر رقبای کاری خود، موفق تر و بهتر عمل نمایند.

موسسه ثبت شرکت وثوق به عنوان یک مشاور امین در حوزه راه اندازی کسب و کار با آدرس Vosoq.ir افتخار دارد که در حوزه تاسیس و راه اندازی شرکتها، پیگیری امور مربوط به ثبت برند شرکت و برندسازی، تمامی خدمات مورد نیاز کسب و کار شما را در چارچوب آخرین قوانین جمهوری اسلامی ایران در اختیارتان قرار می دهد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر