کد خبر: 139240
A

انسیه خزعلی: برای زنان سوریه‌ای مشاغل خانگی ایجاد می‌کنیم

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: ایران حاضر است در زمینه ریشه‌کن کردن بی‌سوادی و آموزش مهارت برای ایجاد مشاغل خانگی به زنان سوریه‌ای کمک کند.

انسیه خزعلی: برای زنان سوریه‌ای مشاغل خانگی ایجاد می‌کنیم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در دیدار با  وزیر فرهنگ سوریه و سفیر این کشور در  ایران با نقل بعضی از تجارب ایران در ریشه‌کن کردن بی‌سوادی، نسبت به ایجاد زمینه کار برای زنان سوری و آموزش مهارت‌هایی در مشاغل خانگی اعلام آمادگی کرد.

وی با بیان اینکه ایران و  سوریه مشترکات بسیاری در تمدن، میراث فرهنگی و  آثار ماندگار  باستانی دارند، اظهارداشت: مقرر شد اولین برنامه در این زمینه از ماه آینده به همت دو کشور عملیاتی شود.

وی ضمن برشمردن مشابهت‌های ایران و سوریه در میراث تاریخی و آثار فرهنگی، از صدماتی که در دوره حملات داعش به آثار باستانی سوریه وارد شده است اظهار تاسف کرد.

بی‌سوادی چالش زنان سوریه

در این دیدار لبانه مشوح وزیر فرهنگ سوریه از آثار باستانی ایران و قدمت تمدن و آوازه ایران یاد و اظهار امیدواری کرد که این ارتباطات هر روز گسترده‌تر شود.

وزیر فرهنگ سوریه مساله بی‌سوادی در زنان را از چالش‌هایی دانست که بعد از شرایط جنگ رو به افزایش گذاشته است و همچنین در مورد آموزش مهارت‌های کارآفرینی در زندان زنان مطالبی را بیان کرد.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر