کد خبر: 139304
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۳ شهریور ۱۳۵۹؛

ماجرای حمله به هلی کوپتر حامل بنی صدر و رجایی در ایلام

بررسی اخبار و گزارش های روزنامه انقلاب اسلامی ۴۲ سال قبل ۲۳ شهریور ۱۳۵۹

ماجرای حمله به هلی کوپتر حامل بنی صدر و رجایی در ایلام

به گزارش دیدبان تاریخ؛ صفحه نخست روزنامه ۱۶ صفحه ای انقلاب اسلامی در ۴۲ سال قبل چنین روزی یکشنبه ۲۳ شهریور سال ۱۳۵۹ را مشاهده می کنید. تلگرام امام خمینی به آیات عظام گلپایگانی، مرعشی نجفی و شیرازی تیتر یک روزنامه است. اظهارات تیمسار ظهیر نژاد فرمانده نیروی زمینی درباره موقعیت جنگی ایران و عراق و آغاز همکاری با لهستان برای حفاری معادن مس میدوک و درخواست آیت الله العظمی منتظری از آقایان و فضلا در ارگانهای انقلابی مبنی بر اینکه سر کار خود بمانند از دیگر خبرهای مهم این شماره روزنامه هستند. در صفحات دوم و آخر به دو خبر درباره حضور رئیس جمهور و نخست وزیر در نوار مرزی ایلام و شایعه تیراندازی به سوی هلی کوپتر حامل آنها بر میخوریم که متن هر دو خبر فوق را برای این شماره دیدبان تاریخ انتخاب کرده ایم که ملاحظه میفرمایید؛

IMG_20220914_071515_249

۱- برای تقویت روحیه افراد نیروهای مسلح؛ رئیس جمهوری با اتومبیل به ۲۰ کیلومتری مرز ایران و عراق رفت

به گزارش خبرگزاری پارس دکتر سیدابوالحسن بنی صدر رئیس جمهوری و فرمانده کل قوا و آقای رجائی نخست وزیر دیروز به مدت دو ساعت و سی دقیقه از نوار مرزی در استان ایلام دیدن کردند و با افسران، درجه داران، سربازان، پاسداران و مرزنشینان غیور ایرانی که دوشادوش برادران ارتشی و پاسدار خود با نیروهای بعث عراق می جنگند به گفتگو پرداختند. بر اساس همین گزارش آقای بنی صدر رئیس جمهوری و آقای نخست وزیر به اتفاق همراهان ساعت ۱۷ دیروز با هلیکوپتر از ایلام وارد روستای صالح آباد شدند و بلافاصله با اتومبیل به منطقه ای به فاصله ۲۰ کیلومتری مرز ایران و عراق رفتند. رئیس جمهوری و همراهان با افراد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به گفتگو پرداختند و ضمن جویا شدن از مسائل و مشکلات آنها از آنان خواست تا با روحیه قوی به مقابله خود با دشمن ادامه دهند. سربازان، افسران، درجه داران، پاسداران و مرز نشینان غیور در پاسخ اظهار داشتند که حضور رئیس جمهوری و همراهان در میان آنها بهترین وسیله تقویت آنان است. همین‌ گزارش حاکیست که رئیس جمهوری و فرمانده کل قوا پس از صدور دستوراتی برای تقویت هرچه بیشتر نیروهای مسلح با همراهان در ساعت ۲۰ دیشب به ایلام بازگشتند.

IMG_20220914_071504_206

۲- خبر تیراندازی به هلیکوپتر حامل رئیس جمهور و نخست وزیر صحت ندارد

صبح امروز شایع شد که به هلی کوپتر حامل ریاست جمهوری و نخست وزیر و همراهان  تیراندازی شده است. در پی انتشار این شایعه خبرنگار ما با رئیس دفتر ریاست جمهوری تماس گرفت. آقای تقوی رئیس دفتر ریاست جمهوری ضمن تکذیب این خبر گفت؛ امروز صبح با ایلام تماس گرفتم، رئیس جمهور و همراهان سالمند و امروز به تهران مراجعت می کنند. استانداری ایلام نیز در تماس با انقلاب اسلامی اعلام کرد، رئیس جمهوری و نخست وزیر و همراهان با هلی کوپتر عازم کرمانشاه شدند. همچنین در تماس دیگر با ستاد عملیاتی غرب کشور اطلاع حاصل شد که رئیس جمهور و همراهان به سلامت وارد کرمانشاه شدند. روابط عمومی ستاد عملیات مشترک غرب کشور اعلام‌ کرد خبر تیراندازی به هلی کوپتر حامل رئیس جمهوری و همراهان شایعه یی بیش نیست.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر