کد خبر: 139319
A

تأکید وزیر ارشاد بر توسعه روابط فرهنگی با سوریه

محمدمهدی اسماعیلی از سفر خود به سوریه در هفته‌های آتی و افزایش فضای هنری و فرهنگی میان این دو کشور در آینده خبر داد و گفت: طی جلسه‌ امروز، تفاهم‌نامه‌ جامعی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری تدوین شده که به امضا خواهد رسید.

تأکید وزیر ارشاد بر توسعه روابط فرهنگی با سوریه

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ نشست خبری امضای یادداشت و تفاهم‌نامه‌ میان دو کشور ایران و سوریه، با حضور محمدمهدی اسماعیلی (وزیر ارشاد) و لبانه مَشوَح (وزیر فرهنگ سوریه) امشب در تالار وحدت برگزار شد.

 در این مراسم‌ وزیر ارشاد درباره‌ی مفاد تفاهم‌نامه‌ی مشترک میان این دو کشور با اشاره به دشواری‌های جنگ در کشور سوریه گفت: به‌دلیل ریشه‌های عمیق فرهنگی و تمدنی موجود در سوریه‌ عزیز ما، بعد از گذراندن دوره‌ای سخت، مجدداً شور و نشاط در این کشور دیده می‌شود.

او همچنین از سفر خود به سوریه در هفته‌های آتی و افزایش فضای هنری و فرهنگی میان این دو کشور در آینده خبر داد و گفت: طی جلسه‌ امروز، تفاهم‌نامه‌ جامعی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری تدوین شده که به امضا خواهد رسید.

لبانه مَشوَح، وزیر فرهنگ سوریه نیز بر اجرای برنامه‌ و تفاهم‌نامه‌ای جهت ارتقای سطح فرهنگی میان دو کشور تاکید کرد.

او در ادامه درباره‌ی تاریخ تمدن سوریه و ایران نیز این‌طور گفت: تاریخی طولانی و تمدنی عمیق ما را کنار هم جمع می‌کند. سوریه کشوری بود که اولین سنبله‌ عشق را کاشت و آن را در تمام جهان منتشر کرد. در این کشور اولین قصیده‌ عشق نسبت به انسان سروده، اولین رسم‌الخط غیرمیخی نوشته و اولین نُت‌های موسیقی نواخته شد. یاس بر سوری‌ها غلبه نخواهد کرد.

وزیر فرهنگ سوریه درباره‌ شرایط این کشور در دوران نفوذ نیروهای تکفیری و حمایت جمهوری اسلامی ایران از این کشور نیز گفت: در شرایط کنونی هجمه‌ نیروهای شرارت ما را دور هم جمع می‌کند. دوستی با جمهوری اسلامی ایران باعث افخار ماست. از حمایت‌های ایران در دهه سخت گذشته تشکر می‌کنیم. جنگی به‌دنبال از بین بردن اندیشه‌ی کشور ما بود و از سوی نیروهای تکفیری می‌خواستند هویت سوریه را محو کنند. شهروندان سوری ریشه در خاک سوریه دارند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر