کد خبر: 139323
A

هشدار مدودف درباره آغاز جنگ جهانی سوم!

معاون رییس شورای امنیت روسیه شدیدا از این به اصطلاح «پروژه تضمین های امنیتی آینده پس از جنگ در اوکراین» که توسط کی‌یف پیشنهاد شد انتقاد کرده و هشدار داد، اجرای این طرح «پیش‌درآمد جنگ جهانی سوم» است.

هشدار مدودف درباره آغاز جنگ جهانی سوم!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ «دیمیتری مدودف»، معاون رییس شورای امنیت روسیه شدیدا از این به اصطلاح «پروژه تضمین های امنیتی آینده پس از جنگ در اوکراین» که توسط کی‌یف پیشنهاد شد انتقاد کرده و هشدار داد، اجرای این طرح «پیش‌درآمد جنگ جهانی سوم» است.

اوایل روز سه‌شنبه دفتر ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین پیش نویس این سند را که با همکاری متخصصان و مقامات سیاسی فعلی و سابق غربی از جمله آندرس فوگ راسموسن دبیر کل اسبق ناتو و آندری یرماک رییس دفتر ریاست جمهوری اوکراین تهیه شده ارائه کرد. 

در حالی که یکی از اهداف عملیات ویژه روسیه در اوکراین «غیرنظامی» کردن این کشور اعلام شده، طرح مذکور نظامی کردن گسترده اوکراین و مداخله «ضامن‌های خارجی» در صورت حمله به اوکراین را در نظر گرفته است.

در این سند امضای یک توافق لازم‌الاجرای امنیتی میان اوکراین و کشورهای تضمین‌کننده و یا به عنوان جایگزین، امضای توافقات دوجانبه با هریک از این کشورها پیشنهاد شده است و طرف‌های پیشنهادی شامل آمریکا، استرالیا، انگلیس، آلمان، ایتالیا، کانادا، لهستان، ترکیه، فرانسه، کشورهای اروپای شمالی، مرکزی و جنوبی و همچنین کشوهای حوزه بالتیک هستند. نام روسیه در میان این طرف‌های احتمالی دیده نمی‌شود.

مدودف در مطلبی که در کانالش در پیام‌رسان تلگران منتشر ساخت، تاکید کرد، این پروژه به مثابه تسری دادن حمایت نظامی ناتو به اوکراین است. او هشدار داد، اگر اعضای این بلوک دست از ارسال تسلیحات بیشتر به کی‌یف برندارند، جنگ در اوکراین وارد سطحی متفاوت با پیش بینی پذیری کمتر خواهد شد و این سرآغاز ورود تعداد بیشتر و بیشتری از کشورها به این جنگ است.

مدودف نوشت: «در آن صورت مردم کشورهای غربی دیگر نخواهند توانست در خانه‌ها و آپارتمان‌های تمیزشان نشسته به اینکه چطور با نایبهای خود روسیه را تضعیف می‌کنند بخندند. هر چیزی در اطراف آنها شعله‌ور خواهد شد. شهروندان آنها سهم عادلانه خود از مصایب را دریافت خواهند کرد. زمین به معنای واقعی کلمه خواهد سوخت و بتن در اطراف آنها ذوب می‌شود.»

منبع: فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر