کد خبر: 139326
A

حجت الاسلام اباذری: عراقی‌ها حتی اینترنت زائران ایرانی را هم فراهم کرده‌اند

رایزن فرهنگی ایران در عراق ضمن تمجید از استقبال مردم عراق از زائران ایرانی گفت: زوار وقتی وارد خانه عراقی‌‌ها می‌شوند، موقع خداحافظی با گریه آنجا را ترک می‌کنند.

حجت الاسلام اباذری: عراقی‌ها حتی اینترنت زائران ایرانی را هم فراهم کرده‌اند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، سخنگوی ستاد اربعین ایران در عراق در همایش اربعین و‌ مدنیت مدرن که با حضور جمعی از مسوولان ایران و عراق برگزار شد، اظهار داشت: چند مورد مهم درباره اربعین را باید مطرح کنیم. موضوع اول اینکه روابط ایران و‌ عراق روابط بسیار در هم تنیده ‌‌به هم پیوسته‌ای است.

وی با اشاره به اینکه مرزهای جغرافیایی ایران ‌‌عراق مشترک است و کسی نمی‌تواند این دو را از هم جدا کند، افزود: ما یک هزار و ۴۰۰ میلیون متر مربع مرز مشترک داریم و این مرزها به صورت دائم مسیر حرکت زوار بوده است.

اباذری با بیان اینکه حدود هشت میلیون زائر هر ساله بین دو‌ کشور در حال تردد است، خاطرنشان کرد: این عدد هم هر روز و هر سال در حال افزایش است. غیر از مرز مشترک، ما دین و‌ مذهب مشترک هم داریم. همچنین عتبات عالیات مشترک داریم؛ به طوری که ‌نه مردم عراق می‌توانند از زیارت امام رضا علیه‌السلام منصرف شوند ‌و نه مردم ایران می‌توانند به زیارت امام حسین علیه‌السلام‌ نیایند.

رایزن فرهنگی ایران در عراق با اشاره به اینکه به جز این نکات اشتراک، حوزه علمیه، مراجع مشترک و همچنین در این ایام مراسم مراسم مشترک مثل اربعین حسینی هم داریم، تصریح کرد: ۲ سال به خاطر کرونا زائران ایرانی‌ نتوانستند به زیارت اربعین بیایند که امسال آن‌ها هم وارد کشور عراق شدند.

وی ادامه داد: برخی سعی داشتند در اربعین بین ایران و عراق تفرقه ایجاد کرده و این دو‌ ملت را از هم‌ جدا کنند. آنچه واقعیت صحنه عراق را می‌بینیم این است که تمام عراق از دولت، ملت، مردم و‌ اعتاب مقدسه در خدمت زوار اربعین حسینی قرار دارند و ‌در حال خدمت به زائران اباعبدالله علیه السلام است. 

حجت‌الاسلام اباذری با بیان اینکه در این بیابان‌هایی که می‌بینید ارسال امکانات سخت است، همه امکانات را عراقی‌ها مستقر کرده‌اند، گفت: از چادر برای اسکان تا وسایل پذیرایی و‌ حتی اینترنت هم در راه‌های منتهی به کربلا فراهم شده است. زوار وقتی وارد خانه عراقی‌‌ها می‌شوند، موقع خداحافظی با گریه آنجا را ترک می‌کنند. بنابراین دشمنان ما نمی‌توانند این دو ملت را از هم جدا کنند و اربعین محور وحدت ملت‌های ایران و عراق خواهد بود.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر